26. تير 1395 - 8:09   |   کد مطلب: 11171
مسؤول امور استان های فدراسیون کاراته گفت که قابلیت های بالای کاراته کاهای مازندرانی در سال های اخیر باعث شده تا کاراته کای ملی پوش این استان در مسابقات جهانی نخستین نشان طلای کاراته زنان ایران را کسب کند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایرنا : علی سلطانی جمعه شب در حاشیه برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی بانوان کشور بیان کرد: ' زهره برزگر ' کاراته کای مازندرانی و ملی پوش کاراته زنان ایران در جریان مسابقات جهانی در کشور اندونزی در وزن 55- کیلوگرم رده سنی زیر 21 سال با شکست دادن همه حریفان خود ، به نشان طلای زنان جهان و نخستین نشان طلای تاریخ زنان ایران دست یافت.
مسابقات کاراته زنان جهان اول تا چهارم ماه تیر امسال در اندونزی برگزار شد.
وی وجود حدود 9 هزار کاراته کار فعال در سبک های مختلف کاراته در مازندران را نشان از جایگاه مهم مازندران در این رشته ورزشی ارزیابی کرد و گفت : ' رزیتا علی پور ' و ' فاطمه چالاکی ' هم از افتخارات چند سال گذشته کاراته مازندران بودند که در رقابت های آسیایی و بین المللی برای تیم های ملی رده های سنی ایران درخشش داشتند.
سلطانی که ریاست هیات کاراته مازندران را بر عهده دارد ، افزود : بانوان کاراته کای استان با حفظ شعائر دینی و اسلامی در میادین ورزشی دنیا سرآمد شدند و این مهم ارزشمند است.
وی همچین به برگزاری دهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی بانوان کشور به میزبانی شهرستان آمل اشاره کرد و حضور بیش از یکهزار و 700 کاراته کا از سراسر کشور در این مسابقات را به لحاظ تعداد شرکت کننده تاکنون بی سابقه خواند.
سلطانی سطح برگزاری این رقابت ها را با توجه به تعدادی بالای شرکت کننده قابل قبول خواند و اضافه کرد: حضور برخی قهرمانان مسابقات جهانی و آسیایی از تیم های تهران ، فارس و مازندران به ارتقای سطح کیفی رقابت ها افزوده است.
دهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی بانوان کشور سبک شوتوکان، گرامیداشت شهدای مدافع حرم مازندران با حضور یکهزار و 700 کاراته کا از 29 استان کشور از روز چهارشنبه در دانشگاه شمال آمل آغاز شد و تا پایان وقت جمعه ادامه داشت.

 

انتهای پیام /ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار