26. تير 1395 - 1:55   |   کد مطلب: 11168
واردات 168 میلیون تومان کلنگ از چین در سال اقتصاد مقاومتی!
پشت پرده واردات بی رویه از چین
در ده ماه اول سال 94 حدود 8.5 میلیارد دلار کالا از چین وارد شده است؛ در واقع نقش ایران آباد کردن کشور چین، روسیه و بندر جبل علی شده است.

به گزارش شبنم همدان پایگاه خبری نافع در یادداشتی نوشت:

 وقتی شعاری توسط رهبری اعلام می شود همه برای اینکه نشان دهند همراه و همگام رهبری هستند آن شعار را بیشتر از خود رهبر تکرار می کنند.

متاسفانه شعار زدگی یکی از آفات در کشورهای جهان سوم است. گاهی به قدری شعار زده می شویم که معنی شعار را خوب درک نمی کنیم.

وقتی اقتصاد مقاومتی پیش می آید و خیلی از جراید و اصحاب قلم چنان در خصوص آن می نویسند که گویی آن کار با راندمان بالای 90 درصد در کشور اجرا شده است.

اگر کمی منصف باشیم قبول خواهیم کرد که ما جهان سومی ها استاد شعار دادنیم؛ مگر می شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و آن وقت اجازه داد در دو ماه اول سال 95 تنها 168 میلیون تومان واردات کلنگ از  کشور چین صورت گیرد.

مگر کشور نمی تواند کلنگ بسازد، مگر کشور ما این قدر کلنگی شده است؛ چرا اجازه باید داد چین و روسیه همه کاره سرنوشت ایران باشد.

چرا اتاق بازرگانی چین که هر ماه یک جلسه با تلویزیون و روزنامه ها می گذارد و سینه خود را بیشتر از همه برای نظام پاره می کند و خود را از همه انقلابی تر می داند؛ اجازه واردات کلنگ می دهند.

متاسفانه فقط در ده ماه اول سال 94 حدود 8.5 میلیارد دلار کالا از چین وارد شده است؛ در واقع نقش ایران آباد کردن کشور چین، روسیه و بندر جبل علی شده است.

وقتی 95 درصد چادرهای مشکی که در ایران استفاده میشود وارداتی است و معلوم نیست چگونه تولید میشوند. چگونه حرف از اقتصاد مقاومتی می زنیم؟

واردات 54 هزار دسته بیل از اندونزی در سال 90، واردات سگگ کمربند، کلاه بافتنی، ناخن گیر و .... و جدیدا آدامس خروس نشان در طول ده سال گذشته که هیچ وقت قطع نشده است جای تامل و تفکر دارد.

آیا وقت آن نرسیده است که کلنگ، دسته بیل، نخ و سوزن، چادر مشکی، آدامس خروس نشان و ... مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم و اینقدر کلنگی و شعار زده نباشیم؟

احمد صلاحی

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار