22. تير 1395 - 23:25   |   کد مطلب: 11088
با توجه به گرمای هوا در تابستان غذاهای سرد و یخچالی در این فصل بسیار پر طرفدار است ، سر آشپز سایت شبنم همدان ، برای امروز شما آموزش کیک مرغ را در نظر گرفته است

با توجه به گرمای هوا در تابستان غذاهای سرد و یخچالی در این فصل بسیار پر طرفدار است به همین خاطر سر آشپز سایت شبنم همدان ، برای امروز شما آموزش کیک مرغ را در نظر گرفته است:

برای کیک مرغ چی لازم داریم:

سینه مرغ: 1 عدد.

تخم مرغ آب پز 2 عدد.

خیار شور رنده شده 5-7 عدد.

پیازچه 1/2  پیمانه.

ذرت 3 قاشق غذاخوری.

نخودفرنگی 3 قاشق غذاخوری.

جعفری خرد شده 1/4 پیمانه

سس مایونز 1 پیمانه.

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری.

ماست پرچرب 1 قاشق غذاخوری.

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی.

زیره و پودر آویشن به اندازه دلخواه.

هویج رنده شده 2 عدد.

قارچ 4عدد.

فلفل دلمه ای 2 قاشق.

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری.

ژامبون به دلخواه 2-3 برگ.

شوید برای تزیین.

 

کیک مرغ را چطور درست کنیم:

سینه مرغ را با پیاز و نمک داخل دو لیوان آب بگذارید بپزد. وقتی پخت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کنید. تخم مرغها را رنده کرده به آن اضافه کنید. بقیه مواد را نگینی خرد کرده به مرغ اضافه کنید. وقتی همه ی مواد را که روی مرغ ریختید با هم خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود . بعد داخل ظرف دیگر سس را آماده کنید. سس مایونز و ماست و آبلیمو و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و زیره و آویشن را خوب مخلوط کنید تا سس یکدستی بدست آید. در آخر روی مواد بریزید و با قاشق خوب مخلوط کنید. بعد از آماده شدن روی نان تست کمی سس مایونزخالص بمالید و از سالاد مرغ آماده شده روی آن بریزید و به طور یکنواخت صاف کنید. دوباره یک لایه نان بگذارید و این کار را تاسه لایه انجام دهید. البته تعداد لایه ها به دلخواه شماست. روی آخرین لایه سس بمالید و تزیین کنید. کیک مرغ را باید حدود حدود 3-4 ساعت داخل یخچال بگذارید تا آماده شود. برای تزیین ازگوجه و جعفری و هویج هم میتوانید استفاده کنید.این غذا را به دلخواه و با سلیقه تزئین و نوش جان کنید.

 
با کارشناس ارشد تغذیه سایت شبنم همدان همرا باشید:
کیک مرغ به دلیل داشتن سس فراوان غذایی بسیار پر انرژی است و چون ماده اولیه و اساسی آن مرغ است منبع غنی از پروتئین است به همین خاطر این غذا برای ورزشکاران بسیار مناسب است.
سینه مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است که میزان چربی آن بسیار کم است. هر 100 گرم سینه فقط 3 گرم چربی دارد . گوشت سینه مرغ غلاوه بر پروتئین منبع خوبی برای ویتامین A و ویتامین 6 B  است.  6 B یکی از ویتامین های کمک رسان به قلب است زیرا از صدمه به شریان ها و مبتلا شدن به بیماریهای قلبی جلوگیری می کند. 
سس مایونز استفاده شده در این غذا میزان کلسترول و چربی آن را بالا می برد به همین علت در میزان مصرف آن باید دقت کرد. این غذا برای کودکان که فعالیت بدنی بیشتری دارند و نیازمند انرژی بیشتری هستند مناسب است.
با مصرف پیازچه و جعفری این غذا غنی از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین C می شود و یکی از موارد بسیار مهم در این غذا خام بودن سبزیجات در آن است که باعث حفظ مواد و ویتامین های آن می شود.
همچنین وجود تخم مرغ در این غذا موجب غنی شدن آن از نظر مواد معدنی و پروتئین است. 
تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A می باشد. همچنین ویتامین D و ویتامین E را به مقدار كافی و لازم تأمین می كند.
با توجه به موارد فوق کیک مرغ غذایی کامل و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که برای همه سنین به ویژه کودکان و ورزشکاران مناسب است.
انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار