11. خرداد 1395 - 10:28   |   کد مطلب: 10351
غذاهای رنگین
روش تهیه کیک مرغ
یک غذای سالم ، پر کالری و اشتها آور برای کودکان

دغدغه بانوان خوش سلیقه ایرانی انتخاب غذاهایی متفاوت و خوش طعم  و مفید برای عصرانه کودکان و سفرهای رنگین آن هاست. در این آموزش  یک غذای سالم و پرکالری  و اشتها آور را برای کودکان دلبندتان به ارمغان آوردیم. این غذا به دلیل وجود پروتئین های مرغ و تخم مرغ  و ویتامین  ث موجود در پیازچه و جعفری خوراکی مغذی و سودمند برای کودکان به شمار می رود.

 

 چه موادی نیاز داریم:

مرغ    یک عدد سینه ی کامل 
پیازچه کوچک   ۳ یا ۴ عدد 
جعفری خرد شده   ۱۰۰گرم 
نان تست   ۱۲ عدد 
تخم مرغ   ۳ عدد
خیارشور  ۲۰۰گرم
هویج  ۱ عدد
سس مایونز   یک فنجان 
ماست   یک فنجان 
سس هزار جزیره  ۳ قاشق غذاخوری 
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
 

چطور درست کنیم:
.
مرغ را می پزیم و ریش ریش می کنیم . تخم مرغ را هم رنده می کنیم . سپس خیارشور را در یک ظرف جدا رنده می کنیم و آب خیارشور رنده شده را کاملا می گیریم. هویج را  رنده می کنیم و جعفری و پیازچه را خوب شسته و خرد می کنیم
همه ی مواد را با ترکیب سس ها و نمک و فلفل مخلوط می کنیم.

کناره های نان های تست را می بریم، و در ظرفی که می خواهیم کیک را سرو کنیم  یک ردیف از نان تست می چینیم و  یک لایه از مایه ی مرغ را روی نان ها پخش می کنیم و روی مواد کمی ذرت شیرین یا نخود سبز پخته می پاشیم . و باز یک لایه نان تست روی مواد گذاشته و به همان ترتیب قبل عمل می کنیم .
در آخر روی کیک را با پلاستیک فریزر می پوشانیم و چند ساعت کیک را در یخچال می گذاریم تا جا بیفتد و سپس تمام سطح و دیواره ی کیک را سس مایونز می مالیم و به دلخواه تزیین می کنیم .

نکته: من کیک را  در ردیف های 4 تایی نان و به شکل مربع درست کردم . می توان آن را در ردیف های سه تایی و به شکل مستطیل هم درست کرد. 

می توانیم بعد از بریدن کناره های نان تست آن را به شکل مثلث ببریم و سالاد مرغ را  بین دو تکه از نان ها قرار دهیم و روی آن را به دلخواه تزیین کرده و در کاغذ شیرینی قرار دهیم  تا به شکل شیرینی تر ظاهری متفاوت و اشتها آور داشته باشد.  به جای سالاد مرغ از سالاد الویه هم می توانیم استفاده کنیم! 
سایر خلاقیت های تزئین را به شما بانوان خوش سلیقه می سپاریم

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار