13. تير 1395 - 11:12   |   کد مطلب: 10852
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن نصب «کدرهگیری» بر روی سیگارهای مجاز خبر داد و گفت: از شهریور تمام پاکت‌های سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم : عباس نخعی با اشاره به اجرایی شدن «کد رهگیری سیگار» در تشریح جزئیات این اقدام که با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز آیین‌نامه‌های موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت تایید نشده است ولی بر اساس اجرایی کردن ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب کد رهگیری بر روی پاکت‌های سیگار انجام شد.

وی ادامه داد: در هفته‌های پیشِ رو، جلسات نهایی به منظور آخرین هماهنگی‌ها به منظور چگونگی نصب این کدهای رهگیری برگزار می‌شود و از شهریور تمام پاکت‌های سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به دنبال نصب این کدهای رهگیری، تمام سیگارهای مجاز در کشور حتی به صورت دانه‌شمار ثبت شده و سامانه‌ای که به این منظور تخصیص داده شده این قابلیت را دارد که کد رهگیری نصب شده را خوانش کرده و با اطلاعات موجود در سامانه تطابق دهد.

نخعی خاطرنشان کرد: این کدهای رهگیری بر روی پاکت تمام سیگارهای مجاز اعم از تولید داخل و یا وارداتی نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار