25. خرداد 1399 - 1:37   |   کد مطلب: 10542
یک نویسنده و فعال حوزه فناوری اطلاعات گفت: زن و شوهرها می توانند از شبکه های اجتماعی برای ابراز علاقه به یکدیگر استفاده کنند و در طول روز پیام های انرژی بخشی برای یکدیگر بفرستند یا مطالب مفید و کاربردی برای یکدیگر ارسال کنند.

به گزارش شبنم ها به نقل از حیا :

* ضرورت تبیین فواید و مضرات شبکه های اجتماعی توسط رسانه ها

وی افزود: لازم است که این باورپذیری در دو سطح رخ دهد؛ اول آنکه رسانه های جمعی در قالب برنامه هایی مستند و فیلم هایی قوی اثرات مخرب را نمایش دهند و البته در کنار آن آموزش چگونگی استفاده صحیح آن داده شود.

این نویسنده و کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات با بیان اینکه به تازگی کاری شروع شده که طی آن برنامه هایی در غالب خانواده هایی که قربانی چنین فضاهایی شده اند را نشان می دهند و از این طریق تلنگری به مخاطب زده می شود، افزود: متاسفانه همیشه بعد از اینکه یک تکنولوژی وارد ایران و همه گیر شده و آسیب هایی را ایجاد می کند، دستگاه های مربوطه به فکر می افتند که آموزش هایی در رابطه با آن ارائه دهند، به هر صورت برنامه مذکور هم خوب هست اما برای پخش چنین برنامه هایی کمی دیر شده است.

* خودکنترلی مهمترین عامل برای حضوری بدون آسیب در شبکه های اجتماعی

وی دومین سطح که مهم ترین مرحله کنترل است را همان خود کنترلی یا به تعبیری تقوا عنوان و تصریح کرد: در این راهکار خانواده، زن و مرد باید چارچوبی برای حضور در چنین فضایی طراحی کنند و خود را موظف به پیروی از قوانینی بدانند که خود وضع نموده اند و بنا بر این هر کدام، توقعات چگونگی حضور همسر خود در گروه ها و کانال ها را مطرح و رعایت کنند.

کاتب ادامه داد: ساعات و زمان استفاده و حضور در شبکه های اجتماعی باید کاملا تعریف شده باشد؛ همانند کاری که موقع حضور در اجتماع انجام می دهند و نظرات خود را نسبت به حضور فیزیکی همسر خود اعلام می کنند در چنین فضایی نیز باید همه موارد حتی جزیی ترین ها مطرح شود.

* راحت بودن در شبکه های اجتماعی ممنوع

وی ابراز کرد: این تصور که در شبکه های اجتماعی و گروه ها که افراد را نمی بینیم لذا بسیار راحت تر می توانیم حضور پیدا کنیم و بی پروا و بدون رعایت مکالمه با آقا یا خانم حرف بزنیم یا تصویر پروفایل خود را انتخاب کنیم، بسیار غلط و آغاز آسیب است؛ آسیبی که زن و مرد را تحت الشعاع قرار می دهد و به دلیل همین راحت بودن افراد با یکدیگر چه بسیار دل بستگی ها که در مسیر غیر شرعی و غیر عرف ایجاد و چه بسیار دل بستگی های شرعی و قانونی از هم گسسته شده است.

این نویسنده و کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات تاکید کرد: مهم ترین رکن حضور زن و مرد و همه افراد جامعه در چنین فضاهایی رعایت تقوا است و اینکه بدانیم عالم محضر خداست و در این محضر نباید معصیت کرد؛ چه چشمی محسوس ما را ببیند و چه نبیند.

* لزوم رعایت حدود و مرزها برای داشتن زندگی عفیفانه

وی بیان کرد: برای داشتن سبک زندگی عفیفانه و عاری از هرگونه گناه داشتن تقوا جزو اصول است و زن و شوهر اگر رعایت این تقوا را داشته باشند و هنگام مکالمه با یکدیگر رعایت حدود و مرزهای تعریف شده را بکنند قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

* زن و شوهر می توانند از شبکه های اجتماعی برای ابراز علاقه خود به یکدیگر استفاده کنند

کاتب با بیان اینکه حضور پر رنگ زن و شوهر در چنین شبکه هایی باعث شده تا حضور سرد و کمرنگی در محیط خانه ایجاد شود و کم کم با رمز گذاشتن بر روی گوشی موبایل و آغاز مخفی کاری باعث شروع انحراف شوند، اذعان کرد: بهتر است زن و شوهر ساعات حضور در خانه را کنار یکدیگر باشند و برخی پیام ها را با یکدیگر بخوانند و تبادل نظر کنند.

وی خاطر نشان کرد: زن و شوهرها حتی می توانند از این ابزار برای ابراز علاقه به یکدیگر استفاده کنند و در طول روز پیام های انرژی بخشی برای یکدیگر بفرستند یا مطالب مفید و کاربردی برای یکدیگر ارسال کنند.

این نویسنده و کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات تاکید کرد: هرچند که حضور فیزیکی توام با توجه و ابراز علاقه کلامی تاثیر بیشتری در استحکام خانواده ها دارد اما میتوان از روش های جدید نیز برای استجکام بنیان خانواده و ابراز احساسات استفاده کرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم که زنان و مردان و به طور کلی خانواده ها، با آگاهی کامل و رعایت اصل تقوا در این فضاها وارد شوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار