4. خرداد 1395 - 23:30   |   کد مطلب: 10319
استاد و پیشکسوت قرآنی کشور عنوان کرد:توکل به خدا، تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.
رشد, زمینه‌های قرآنی , تبعیت از اهل بیت

به گزارش شبنم ها، عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی کشور شامگاه پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در همایش «تکریم از چهره‌های قرآنی استان همدان» عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) را به‌عنوان الگویی برای همه ما معرفی می‌فرماید، وقتی به این نکته توجه کنیم پیروی ما از قرآن به منزله پیروی ما از اهل بیت(ع) و پیروی از قرآن است.

 

وی افزود: با دقت در عبارات این دعای حضرت مهدى(عج) است: اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَةِ وَ صِدْقَ النِّیَّةِ وَ عِرْفَانَ الْحُرْمَةِ وَ أَکْرِمْنَا بِالهُدَى وَ الاسْتِقَامَةِ وَ سَدِّدْ أَلْسِنَتَنَا بِالصَّوَابِ و... ، متوجه می شویم امام عصر(عج) برای توده مردم ۱۱ وظیفه را برشمرده است که از آن جمله توفیق بندگی و دوری از گناه که از آفاتی است که امروز معنویت را در جامعه ما تهدید می‌کند.

 

سلیمی بیان کرد: از دیگر این وظایف نیت پاک، شناخت محرمات، پرهیز از سخنان بیهوده، جویای علم دین بودن، پرهیز از لقمه حرام و شبهه‌‌دار، دوری از ظلم، دزدى و ناپاکى و خیانت، کنترل چشم از گناه، شکیبایی و قناعت و در آخر انصاف و خوش رفتارى است.

 

این استاد پیشکسوت قرآن عنوان کرد: هر هفته حداقل یکبار نامه اعمال ما به حضرت مهدى(عج) می‌رسد،پس باید در این راستا با معرفت قرآنی در جهت عمل به قرآن حرکت کنیم و نباید در این راستا توقف داشته باشیم همچنین باید در وادی تدبر به قرآن و عمل به آن وارد شد در غیر این صورت بهره‌ای از آن نخواهیم برد.

 

وی اضافه کرد: حضرت مهدى(عج) در قسمت دوم دعای خود وظایف خواص، دانشمندان، دانش آموزان، بیماران، پیران، جوانان، زنان، ثروتمندان، فقیران، رزمندگان، حاکمان، بر زیردستان، حاجیان و زیارت کنندگان را بیان می‌فرمایند، پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز مأموریتشان را مسلمان و تسلیم بودن و قرائت قرآن می‌دانند، که همین امر نیز به ما به‌عنوان پیرو رسول الله محول شده است.

 

این استاد پیشکسوت قرآن اذعان کرد: هر قاری و حافظ قرآن به تنهایی نمی‌تواند لزوما حامل قرآن باشد، مگر اینکه قرآنی بیندیشد، سخن گوید و عمل کند، یکی از آفات امروز جلسات قرآن ارتزاق از آن است در حالیکه این خدمت ارزنده را نباید با دنیا معامله کرد.

 

سلیمی ابراز کرد: هر چقدر که به زینت قرآن مزین شویم و در تمام زمینه‌های آن رشد کنیم بهره‌ای از آن نبرده‌ایم مگر اینکه در این راه از اهل بیت(ع) نیز تبعیت کنیم که همین امر منتهی به حسن عاقبت خواهد شد، همچنین توکل به خدا، تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود

انتهای پیام /.

دیدگاه شما

آخرین اخبار