18. فروردين 1403 - 11:12   |   کد مطلب: 25533
نبود زیر ساخت و فضای کافی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان موجب شد توجه‌ها بیش از پیش به سمت پروژه ساخت مصلای شهر همدان برود، پروژه‌ای که کلنگ ساخت آن به عنوان یک پروژه فرهنگی و مذهبی در سال ۱۳۹۰ بر زمین خورد اما به دلیل تزریق نشدن بودجه در همان مراحل ابتدایی متوقف شد.

به گزارش شبنم‌ها روز گذشته روز قدس بود و انبوهی از جمعیت راهی حسینیه امام خمینی(ره) برای اقامه نماز جمعه شدند اما نبود زیرساخت و فضای کافی باعث شد بسیاری از مردم نتوانند نماز را اقامه کنند و برخی دیگر نیز در پیاده‌روها و روی زمین بدون هیچ فرش و موکتی نماز خود را خواندند.

 

همین موضوع که هرساله شاهد آن هستیم موجب شد توجه‌ها به سمت پروژه ساخت مصلای شهر همدان برود، پروژه‌ای که طرح ساخت آن به عنوان یک پروژه فرهنگی و مذهبی در دهه ۶۰ پیشنهاد و در سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به همدان، تصویب شد.

 

کلنگ این پروژه در سال ۱۳۹۰ بر زمین خورد و شهرداری متولی احداث آن بود تا ۴۰ هزار نفر در آن بتوانند برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی حاضر شوند اما به دلیل تزریق نشدن بودجه در همان مراحل ابتدایی متوقف شد.

 

آنطور که در اخبار سال‌های گذشته مشاهده می‌شود در سال ۱۳۸۵ بودجه مورد نیاز برای این پروژه یکصد میلیارد ریال پیش‌بینی شده بوده است اما در حال حاضر این مبلغ بسیار بیشتر شده است و قطعا هرچه زمان بیشتری بگذرد، مبلغ بودجه مورد نیاز نیز بیشتر خواهد شد.

 

در همه این سال‌ها مردم نجیب همدان، فقط در روز عید فطر توانستند از زمین خالی این پروژه برای اقامه نماز استفاده کنند که همان زمین هم در بسیاری از سال‌ها مملو از خاک بود و حتی به دلیل نبود فرش و موکت کافی، بسیاری از مردم مجبور می‌شدند روی خاک‌ها نماز را اقامه کنند.

 

نکته دیگر مسیر ناهموار این این مکان است که هرساله بسیاری از افراد مُسن به سختی خود را به مصلا می‌رسانند و این درحالی است که در همه این سال‌ها، مسئولان استان فقط تاکید بر تکمیل این پروژه داشتند و دریغ از هرگونه اقدام و عملی.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز بارها نسبت به تکمیل پروژه مصلای همدان تاکید کرده و حتی در خطبه‌ نماز جمعه پنجم آبان‌ماه سال گذشته گفت: احداث و تکمیل پروژه مصلای همدان دارای راهکار بوده و این راهکارها را به مسئولان گفته‌ایم و همت آن‌ها را می‌طلبد، ضمن اینکه کمک خیرین و مردم نیز موثر است.

 

با توجه به اینکه پروژه مصلای همدان به گفته آیت‌الله شعبانی‌موثقی، جزء بیت‌المال است باید متولیان امر از شورای شهر و شهرداری گرفته تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه استانداری هرچه زودتر فکری به حال این پروژه نصفه و نیمه رها شده کنند تا دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایندی همچون اتفاقات روز گذشته نباشیم.

 

خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» برای به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر این موضوع با مسئولان گفتگو می‌کند و پیگیر این موضوع مهم و اساسی برای شهر همدان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار