18. دى 1402 - 11:25   |   کد مطلب: 25373
شبنم ها گزارش می‌دهد؛
شهید سلیمانی قهرمان قلوب مردم
شهید حاج قاسم سلیمانی در صداقت مطلق ثابت کرد جان و زندگی خود را فدای وطن و مردم می‌کند و قطعا مردم فداکاری این شهید بزرگوار را فراموش نخواهند کرد؛ شهید سلیمانی تا ابد قهرمان قلوب مردم است و مردم برای رسیدن به آرمان سردار سلیمانی، از تلاش دست نخواهند کشید.

به گزرش شبنم‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، بر قلب مردم نیز فرماندهی می‌کرد.

محبوبیت ایشان در بین جوامع آنچنان بود که هیچ‌کس برای دیدن او از نزدیک سر از پا نمی‌شناخت؛ آرامشی که سردار دل‌ها بر چهره داشت به همگان منتقل می‌شد و این نشان از ایمان قلبی او بر خدا داشت.

 

مردم آنقدر به ایشان علاقمند بودند و هستند که در تشییع پیکر پاکشان صحنه‌های عجیبی خلق شد که به گفته بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات خارجی تاکنون چنین تشییع جنازه با شکوهی در طول تاریخ وجود نداشته است‌.

 

سردار حاج قاسم سلیمانی آنقدر بزرگ‌مَرد بود که می‌توان سال‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های ایشان سخن گفت اما در این گزارش کوتاه قصد داریم به برخی از ویژگی‌های ایشان بپردازیم.

 

شهید سلیمانی بر قلب مردم غلبه کرده است

 

همسر شهید خوش لفظ در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان خاطره‌ای از زمان شهادت همسرش گفت: هفت من ماه از شهادت همسرم گذشته بود که خبر رسید سردار سلیمانی می‌خواهند به منزل ما بیایند، خیلی خوشحال بودیم و فرزندانم سر از پا نمی‌شناختند.

 

ژاله ایمانی ادامه داد: با ورود شهید سلیمانی به خانه‌ ما، صمیمیت عجیبی با فرزندانم داشتند و با همین صمیمیت دردهایمان تسکین داده شد و حضور ایشان در کنار ما بهترین خاطره است.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای بچه‌ها هدیه برده بودند، تصریح کرد: همراه هدایا یک انگشتر نیز هدیه کردند و سپس به دخترم گفتند:« زهرا خانم خواهش می‌کنم موبایل خودت رو بیار باهم عکس بگیریم.»

 

همسر شهید خوش‌لفظ با بیان اینکه موقع خروج شهید سلیمانی چند نفر از جوانان محله متوجه حضور ایشان شدند و خود را به سردار رساندند، افزود: هرچند محافظ‌ها اجازه نزدیک شدن جوانان را ندادند اما حاج قاسم گفتند اجازه بدید بیان جلو و حتی با آن‌ها عکس یادگاری گرفت.

 

ایمانی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی سردار دلها است، عنوان کرد: شهادت ایشان به گونه‌ای بود که مردم کشورهای عراق، سوریه، غزه و یمن بدون در نظر گرفتن زبان، مرز و اعتقادات و تعلقات دینی نسبت به شهادت ایشان واکنش نشان دادند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جای شهدا خالی و ساعت یک و ۲۰ دقیقه برای ما سخت است؛ بعداز شهادت سردار سلیمانی با خود می‌گویم چگونه ما و بچه‌ها طاقت بیاوریم چرا که این داغ فراموش نمی‌شود و تا ابد وجود دارد.

 

صداقت شهید سلیمانی مردم را جذب کرد

 

یک استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه شهید سلیمانی در بطن جامعه سرمایه دارد، گفت: ویژگی‌های خاص اخلاقی ایشان باعث شد همه مردم به او علاقمند باشند و همین موضوع ایجاد وحدت می‌کند.

 

سید مجتبی حسینی یمین با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی از اعتماد مردم و مسئول به یکدیگر نشأت می‌گیرد، افزود: مکتب شهید سلیمانی سرمایه اجتماعی را ارتقاء می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم ساده زیستی بود و صداقت، راستگویی و اخلاص در وجود او بود به همین دلیل مردم به او علاقمند هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه صداقت و راستگویی شهید سلیمانی موجب شد مورد علاقه همه رده‌های اجتماعی به او علاقمند باشند، گفت: اخلاص شهید سلیمانی موجب محبوبیت ایشان شد؛ شهید سلیمانی هرگز تظاهر نکرد و همیشه رفتار و عمل واقعی داشت.

 

مکتب شهید سلیمانی را ادامه می‌دهم

 

یکی از نوجوانان دهه هشتادی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با اشاره به علاقه‌ای که به شهید سلیمانی دارد، عنوان کرد: موقع شهادت شهید سلیمانی سن زیادی نداشتم اما متوجه بودم که شهادت ایشان چقدر برای همه مردم سخت است.

 

علیرضا محبتی با بیان اینکه در خصوص شهید سلیمانی خاطرات زیادی خوانده است، افزود: ایکی از خاطرات آن است که ایشان خیلی به مادر خود احترام می‌گذاشتند و همین احترام گذاشتن باعث شد در نزد خدا محبوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: حیف که دیگر شهید سلیمانی نیست تا بتوانم در کنار او با کفر مبارزه کنم اما همیشه سعی میکنم مکتب او را ادامه بدهم و همچون این سردار بزرگ برای اسلام و سرزمین عزیزمان ایران تلاش کنم.

 

محبوبیت شهید سلیمانی مثال زدنی است

یک بانوی همدانی نیز در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی همواره به دنبال آرامش کردم ایران بود، گفت: ایشان همه عمر و زندگی خود را برای مردم فدا کرد به همین دلیل داغ شهادت ایشان همواره بر وجود مردم خواهد بود.

 

زهرا اسدی با تاکید براینکه محبوبیت شهید سلیمانی مثال زدنی است، افزود: ایشان آنقدر مردمی زندگی کردند که مردم با تمام وجودشان در غم شهادت ایشان گریستند.

 

وی با اشاره به تصاویری که از شهید سلیمانی وجود دارد، تصریح کرد: شما می‌بینید که ایشان در سیل و زلزله کنار مردم هستند و حتی وارد سیل شدند تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند، همین رفتارهای مردمی باعث شد همه عاشق او باشند.

 

این بانوی همدانی با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی بسیاری از مردم کشورما هستند، اظهار کرد: بلکه ایشان الگوی مردم سایر کشورها نیز هستند و همه از مکتب ایشان الگوبرداری می‌کنند.

 

اسدی در پایان گفت: اگر مسئولین جامعه بتوانند تا حدودی راه و رسم ایشان را ادامه دهند بسیاری از مشکلات مردم و کشور حل می‌شود.

 

شهید سلیمانی قهرمان قلوب مردم

 

افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی در همه زندگی خود در مقابل کفر جنگیدند و زمانی که در میان مردم خود حضور پیدا کردند با صداقت و رفتار خوش ثابت کردند که واقعا دلسوز مردم و کشور هستند.

 

قطعا ملت‌های آزاده منش این شهید بزرگوار را فراموش نخواهند کرد و برای رسیدن به آرمان سردار خود از تلاش دست نخواهند کشید.

 

اگر امروز دشمنان، دست به ترور رهروان مکتب سلیمانی می‌زنند نشان از آن دارد که شهادت سردار سلیمانی نتوانست آن‌ها را به موفقیت برساند و ما همان روزهای ابتدای شهادت ایشان خطاب به دشمنان گفتیم که شهید حاج قاسم سلیمانی، از خود ایشان قوی‌تر است و شهدا نزد پروردگارشان برای پیروزی این امت دعا می‌کنند.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار