19. مهر 1397 - 12:56   |   کد مطلب: 21776
رئیس اتاق اصناف همدان گفت:در میدان میوه تره بار همدان یک بار ۳ دست می‌چرخد و ۳۰ درصد گران‌تر از بازار تهران دست مصرف کننده همدانی می‌رسد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم

حسین محرابی شامگاه چهارشنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف، با اشاره به همه حیله‌های که دشمنان از آغاز انقلاب تاکنون براینابودی این نظام اسلامی به کار برده‌اند، اظهار داشت: طبق قانون سازمان ملل هیچ کشوری نمی‌تواند کشوری دیگر را در تنگنای اقتصادی قرار دهد اما آمریکا با خیال واهی خود با تحریم اقتصادی به دنبال نابودی ایران اسلامی با این ترفند است در حالی که نمی‌داند مردم ایران با ظرفیت‌های که دارند می‌توانند جامعه خود را مدیریت کنند.

وی افزود: در این شرایط وظیفه هر ایرانی این است که به سیسم اقتصادی جامعه کمک کند و در اقتصاد کلان همه با توجه به انتقادی که به مدیریت کلان اقتصادی جامعه در این وضعیت داریم، باید گفت قبل از آن که این شرایط در جامعه ایجاد شود دولت باید  برای ورود و تامین کالا اقدام می‌کرد.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی این که به هر نحو شرایط گشایش اعتبار برای ورود کالا های زیر بنایی تولید فراهم باشد تا کسی نتواند از نیاز مردم سوء استفاده کند.

محرابی اظهار داشت: اگر یک سال قبل لاستیک وارد کشور شده بود یا برای خرید نهاده‌های دامی اقدام می‌کردند این مشکلات دامان تولید کننده و مصرف کننده را نمی‌گرفت. در حال حاضر اصناف به لحاظ اقتصادی به غیر از صنف طلافروشان وضعیت مناسبی ندارند.

رییس اتاق اصناف همدان گفت: اگر امروز برای این کمبودها مدیریت و برنامه‌ریزی نداشته باشیم جامعه ما در آینده نزدیک با جمعیت در حدود 2 میلیون بیکار مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخشی از کمبود بازار هم به جو روانی تحمیل شده بر بازار ارتباط دارد که دست دلالان و واسطه‌ها در آن دخیل است به عنوان نمونه در میدان میوه تره بار همدان یک بار 3 دست می‌چرخد و 30 درصد گران‌تر از بازار تهران دست مصرف کننده همدانی می‌رسد که برای مدیریت این موضوع هم با همفکری اتحادیه تصمیم گرفتیم کانکسی در میدان میوه و تره بار همدان برای نظارت مستقر شود و قیمت‌ها را به روز اعلام کنند البته درباره قیمت سرگذر هم قرار شده است همه مغازه‌ها شناسنامه دارد شوند.

محرابی درباره قیمت سیب زمینی هم گفت: همین اتفاق هم برای محصول پر مصرفی مانند سیب زمینی افتاده است در حالی که قیمت سیب زمینی در همدان نباید به این قیمت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار