18. آبان 1396 - 11:52   |   کد مطلب: 19382
یکی از زائران کربلا اظهار داشت: در مسیر هرجا موکبی برپا بود ما بوی کربلا را استشمام کردیم. خلوص و ایمان خادمین در خدمتگزاری، حال و هوای ما را بیش از پیش حسینی می کند. گاهی به حال این خادمین غبطه می خورم و ایمان دارم زیارت اربعین این بزرگواران عاشق پذیرفته شده است و به طور قطع جزء زوار هستند.

به گزارش شبنم همدان:

خوان کرم ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان گسترده شده است. این روزها هرشخص به فراخور رزقش از این خوان سهمی  برمی دارد .عده ای با پای پیاده و قلبی مالامال از عشق به امام حسین (ع)، راهی این سفر می شوند تا قطره ای در دریای عظمت حماسه عاشورا باشند و عده ای دیگر می مانند اما جامانده از این قافله نیستند می مانند تا با بر پایی و پذیرایی از زائراین حرم ابا عبدالله الحسین (ع) قلب خود را تسکین دهند. می مانند تا خادم امام حسین باشند و خدمتگزار زائران عاشق کربلا و جملگی  هم صدا لبیک یاحسین را فریاد می زنند.

امروز  قلب  جهان در کربلا و در جوار حرم شش گوشه می تپد. امروز حماسه پر شور شیعیان با اتحاد و همدلی و اجتماع در کربلای معلا رقم خورده است.

در آستانه روز اربعین موکب هایی در سراسر نقاط ایران و کربلا برای پذیرایی از زائرین برپا شده است و این موکب ها تا امروز خالصانه کار کرده اند و تا بازگشت زائران نیز برپا خواهند بود.  به یکی از موکب های پذیرایی و استقبال از زائرین در شهر همدان مراجعه کردیم  و گفتگویی با مهدی نجفی خادم موکب شهدای کوی کوثر انجام دادیم .

 

کولاک  و سرمای شدید در اولین سال این مسجد را به موکب دائمی تبدیل کرد

نجفی  اظهار داشت : در اربعین  سال 1393تعدادی از زائرین به هنگام بازگشت از سفر اربعین با سرمای شدید و کولاک شهر همدان مواجه شدند و در  مسجد المهدی کوی کوثر اسکان داده شدند. بدین ترتیب  پذیرایی و استقبال از زائرین سبب شد در سالهای آتی موکبی دائمی در ایام اربعین برای پذیرایی و اسکان زائرین ایجاد شود .

 

افرادی در ورودی شهر برای استقبال از زائران ایستاده اند

نجفی به فعالیت های موکب اشاره داشت و گفت :موکب شهدای کوی کوثر چند روز قبل از شروع اربعین فعالیت خود را آغاز می کند بدین ترتیب که یک گروه متشکل از 15الی  20 نفر وظیفه استقبال و راهنمایی   زائرین از مبادی ورودی شهر همدان تا انتقال  به موکب را به  عهده دارند. الحمدالله نظم بسیار زیبایی در همه مراحل استقبال و اسکان وپذیرایی زائر در موکب شهدای کوی کوثر وجود دارد .

 

موکبی که با کمکهای مالی مردمی برپاست

خادم موکب شهدای کدی کوثر در خصوص هزینه های مالی  موکب اذعان داشت :در این موکب به هیچ وجه از منابع دولتی استفاده نمی شود و همه نیازها  ازطریق کمک های مالی مردمی تامین می شود مسئول موکب سید رضاعمیدی اعلاء اخذ کمک و مساعدت های ملی را به عهده دارد و سرهنگ بهروز اسلامی فرمانده پایگاه کمیل تامین امنیت موکب را به عهده دارد .

نجفی تصریح داشت :موکب شهدای کوی کوثر تا یک هفته پس از اربعین و بازگشت آخرین زائرین  وظیفه پذیرایی و اسکان از زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) را به عهده دارد.

 

زائر کربلا: از موکب های خادمین امام حسین بوی کربلا می آید

یکی از زائران امام حسین که در موکب استراحت میکرد در مورد برپایی موکب ها در مسیر کربلا می گفت: در مسیر هرجا موکبی برپا بود ما بوی کربلا را استشمام کردیم. در این موکب افرادی را دیدیم که بدون هیچ چشم داشتی با مهربانی و آغوش باز از ما پذیرایی کردند. خلوص و ایمان خادمین در خدمتگزاری، حال و هوای ما را بیش از پیش حسینی می کند. گاهی به حال این خادمین غبطه می خورم و ایمان دارم زیارت اربعین این بزرگواران عاشق پذیرفته شده است و به طور قطع جزء زوار خاص آقا امام حسین (ع) هستند.

بانوی زائری که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت: کاش ما یک تار مو بر تن این خادمان بودیم. خادم امام حسین بودن لیاقت می خواهد و خداوند این سعادت را به بندگان خاصش می دهد. اینجا خادمینی را دیدم که با وجود سن کم دلهای بزرگی داشتند و با جان و دل از ما پذیرایی کردند.

 

سخن پایانی خادمین امام حسین

همه از سعادت این خدمتگزاران و خادمین در برایی موکب ها می گویند اما حال دل این عشاق دیگرگون است. امروز که عاشقان امام حسین پروانه وار گرد حرم یار می چرخند دلهای این خادمین در میان موکب ها پرپر می زند. اینها عاشقانی هستند که دل در گرو دیاری دیگر دارند و حس می کنند از قافله جا مانده اند.

یکی از خادمین میگفت: سرباز هستم و نمیتوانم ویزای خروج از کشور بگیرم ده روز است برای امام حسین در این موکب خدمت میکنم اما امروز فقط دلم کربلا می خواهد.

همه رفتند و دل بی سر و پا جا مانده

به گمانم که میان همه زائرها

فقط امضای برات دل ما جا مانده

یک به یک می رسد از هر طرفی نامه دوست

که حلالم بکن ای از جا مانده

اربعین پای پیاده حرم حضرت عشق

حسرتش بر دل تنهای گدا جا مانده

قصه اینست که من لایق اقا نشدم

از همین است که این من ز شما جا مانده

نام ما را بنویسید کف صحن حسین (ع)

بنویسید که یک بی سر و پا جا مانده

انتهای پیام/ 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار