12. فروردين 1396 - 12:18   |   کد مطلب: 16030
یکی از شهروندان در مورد انتخابات گفت: مردم هر بار که در انتخابات شرکت می کنند با این نیت است که شاید وضعیت بهتر از این شود .اگر کمی در وضعیت زندگی مردم دقیق شوید می بینید مردم واقعا از شعار دادن و دروغ خسته شده اند
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان، ملت ایران با اطاعت از اوامر و فرامین ولی خدا ,حضرت روح الله که تنها هدفش استقرار حکومت الله در سرزمین ایران بود با پشتکار وبذل جان و مال سرانجام در 22بهمن 1357به پیروزی رسید و به جای طاغوت حکومت اسلامی برقرار شد. 12 فروردین بزرگترین روز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است .روزی که دست ستمگران و اجانب قطع شد و امید جهانخواران به یاس مبدل گشت. این روز روزِ بازگشت اسلام عملی به ایران و جایگزینی نظام طاغوتی است امام این روز را یوم الله نامیدند. روزی که مردم به حکومت جمهوری اسلامی لبیک گفتند .

خبرنگار شبنم همدان در ارتباط با روز جمهوری اسلامی ایران و انتخابات گفتگویی با شهروندان همدان انجام دادیم .

مردم به دنبال عمل هستند نه شعار

مجید سرکانی دکترای جامعه شناسی ادیان وعرفان اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم وحدیث ومعاون پرورشی مدارس همدان در ارتباط با انتخابات و جایگاه آرای مردمی اظهار کرد :مشکل روابط عمومی در بخش  انتخابات و منتخب این است که وظایف منتخب به خوبی برای مردم تفهیم نشده است اگر این مهم بدور از جناح بندی های سیاسی در معنای خویش قرار گیرد دیگر نیازی به شفاف سازی و این همه هیاهوی ارزشی وغیر ارزشی برای دعوت به انتخابات نیست .بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب حضور مردم در راه پیمایی22 بهمن دلیل بر رضایت آنان نیست. این امر نشان دهنده این است که مردم هر بار که در انتخابات شرکت می کنند با این نیت است که شاید وضعیت بهتر از این شود .اگر کمی در وضعیت زندگی مردم دقیق شوید می بینید مردم   واقعا از شعار دادن و دروغ خسته شده اند آیا این کشور در کنار تجهیزات پیشرفته نظامی کارامد  نیاز به نیروی فرهنگی واقتصادی قوی ندارد؟ مردم از سال 57 که به جمهوری اسلامی لبیک گفته اند پای حرف و رأیشان در میدان عمل ایستاده اند وتا به حال چندین بار در صحنه های متعدد  ثابت کرده اند. ایا مسئولین نیز به تمام وعده های خود عمل کرده اند ؟؟؟؟یا تنها در حد شعار باقی مانده است ؟؟!

حضور در انتخابات برای اصل انقلاب و حفظ آن

طاهره فامیل خلیلی معاون انجمن دانش آموزی همدان در ارتباط با حضور مردم و انتخابات بیان کرد :به نظر می رسد بین عملکرد مسئولین ومشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیمی وجود دارد اما درارتباط با انتخابات  کشور ما یک نکته ظریف نباید فراموش شود پیشرو بودن ,جلوتر بودن  مردم از جریان خواص است اینکه همیشه در تمامی عرصه ها حضور مردم جدا از عملکرد اشخاص است مردم به خاطر اصل انقلاب وحفظ دستاوردها وارزشهای نظام در میدان حاضر می شوند .

وی افزود :انقلاب ما حقیقتا انفجار نور بود و معادلات بین المللی را برهم زد. نزدیک به چهل سال است از انقلاب می گذرد اگر باز هم به عقب برگردیم مردم به اصل نظام رای خواهند داد. مهم است مسئولی که می خواهد خود را نماینده مردم بداند به ارزشهای اسلامی و انقلابی پایبند باشد به نظر می رسد مردم در زمینه انتخاب قادرند فرد اصلح را تشخیص دهند .

هر رای مردم وطیفه مسئولین را سنگین تر می کند

فامیل خلیلی تصریح کرد :به عنوان نماینده ای از قشر مردم با تمام مشکلات ونارضایتی ها از عملکرد چند ساله اخیر نه این بار بلکه همیشه در انتخابات شرکت می کنم ومعتقدم سرمایه اصلی نظام ما مشارکت وحضور مردم است مردم به خاطر اصل نظام پای صندوق های رای می آیند هیچ نماینده و یا کاندیدایی حق ندارد فکر کند مردم به خاطر او پای صندوق های رای آمده اند .اشتباه بعضی از مسئولین ما این است که به پشتوانه رای مردم از نظام طلبکار می شوند در حالی که هر رای مردم  به مثابه سنگین تر شدن وظیفه آنها در قبال خدمت به جامعه و اسلام است که هر فرد ظرفیت قبول آن را ندارد آنچنان که برخی در ابتدا خوب ظاهر می شوند اما در میانه راه کم آورده و باطن اصلی خود را نشان می دهند .

شعارهای انتخاباتی معقول تر شده است

حجت عزیزی کارمند , فوق لیسانس ارتباطات در ارتباط با تفاوت انتخابات در گذشته و امروز وهمچنین مناظرات انتخاباتی اذعان کرد :انتخابات در سالهای گذشته با شعارهای بیشتری همراه بود به گونه ای که نمایندگان مجلس شعارهای اجرایی در ارتباط با آبادانی وتوسعه شهر می دادند در حالی امروز شعارها کمی معقول تر شده است. شاید در گذشته افراد تا پای صندوق رای در ارتباط با انتخاب  فرد اصلح تردید داشتند اما امروز افراد مطالعه بیشتری نسبت به سابقه و کارهای اجرایی و نحوه عملکرد  کاندیدا دارند مناظرات انتخاباتی که در سالهای اخیر به صورت رسانه ای انجام می شود تنها برای جذاب کردن برنامه وجذب مخاطب  است در این برنامه باید نامزدهای انتخابات برنامه های اقتصادی ,فرهنگی ,سیاسی خود را ارائه دهند و ازطریق  این برنامه توسط نامزد مقابل به لحاظ اجرایی از نظر کمی وکیفی به  چالش کشیده شود در این برنامه بخشی به نظارت عملکرد اجرایی نامزد منتخب اختصاص داده شود که هر ماه گزارشی از عملکرد منتخب نه به صورت گفتاری  بلکه در عمل مورد سنجش قرار گیرد ما در یک دنیای واقعی وملموس زندگی می کنیم پس برنامه ها نیز باید ملموس وواقع گرایانه باشد نه فقط شعارهای دهان  پرکن انتخاباتی برای جذب رای مردم .

 

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار