5. مهر 1395 - 10:39   |   کد مطلب: 12591
تقدیر از بانوی جودوکار همدانی برای دست ندادن با نامحرم در مسابقات آسیایی:
دستی که پرچم اسلام را بالا برد لایق مدال طلای اخلاق دینی است
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رنگ مدال مریم بربط در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است.

به گزارش شبنم همدان، ستاری نوید ، مسئول بسیج جامعه زنان و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای تقدیر از عمل اخلاقی و اسلامی مریم بربط به منزل وی رفتند.

در این دیدار ستاری نوید و هیئت همراه ضمن گفتگوی صمیمی با مریم بربط  و خانواده وی از مادر این نوجوان با اخلاق برای تعلیم اخلاق اسلامی در کنار دیگر ابعاد پرورشی تشکر کردند.

ستاری نوید خاطر نشان کرد: این رفتار سنجیده و به دور از شتابزدگی شایسته یک دختر مسلمان بود و تصمیم گیری درست بربط در آن لحظه قابل تقدیر است. اینکه یک دختر مسلمان وقتی در شرایطی قرار میگیرد که باید بین اخلاق دینی و پذیرفته شدن در جامعه بین الملل یکی را انتخاب کند و با تسلط بر شرایط ،ا خلاق دینی را بر مصلحت وقت ترجیح میدهد بسیار مسرت بخش است و نشان از تربیت اسلامی وی دارد.

وی افزود: مریم بربط هرچند مدال نقره بازی های آسیایی را کسب کرده است اما رنگ مدال او در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است و ما به وجود چنین دخترانی در کشور و شهرمان افتخار می کنیم.

در این دیدار لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود  به این بانوی ورزشکاراهدا شد.

 

این کار را  برای خدا انجام دادم و تصور نمی کردم کسی متوجه آن باشد

بربط در گفتگوی تخصصی با خبرنگار شبنم همدان در مورد این کارش گفت: وقتی مسئول اهدای مدال دستش را به سمت من دراز کرد اولین چیزی که به ذهنم رسید رعایت ادب و احترام بود به همین جهت ابتدا دستم را بالا بردم و سپس به نشانه ادب و احترام به وی دست بر سینه گذاشتم و به وی گفتم من مسلمان هستم و از دادن دست معذورم. و آن مسئول هندی نیز پس از این حرکت از من عذرخواهی کرد و گفت نمیدانستم شما مسلمان هستید.

بربط افزود: در لحظه ای که دستم را بالا بردم تصور نمی کردم کسی متوجه این حرکت شده باشد. اما بعد متوجه شدم عکاس فدراسیون آن لحظه را ثبت کرده و عکس ها زودتر از من به ایران رسیده بود.

از این بانوی نوجوان در مورد مدالی که کسب کرده و سابقه فعالیت ورزشی گفت:

من پنج سال است جودو کار می کنم و چهار سال در اردوی تیم ملی بودم. سال اول به عنوان حریف تمرینی شرکت کردم اما دومین سال در کشور مقام دوم را کسب کردم و به بازی های آسیایی هنگ هنگ راه یافتم که در آن بازی ها فقط تجربه کسب کردم. پارسال نیز در کشور موفق به کسب مقام اول و عنوان تکنیکی ترین بازیکن شدم و در بازی های آسیایی تایلند مقام پنجم را کسب کردم. امسال نیز در کشور اول شدم و در مسابقات آسیایی هند مدال نقره کسب کردم.

بربط ورزش را نردبانی در جهت پیشرفت در دیگر زمینه ها دانست و گفت: ورزش به پیشرفت تحصیلی من کمک کرده است و با وجودی که در زمان امتحانات در اردو بوده ام اما انرژی مثبتی که از ورزش کسب کرده ام در کنار تلاش و پشتکار موجب شده در امر تحصیل نیز موفق باشم.

 

سخن بانوی جودوکار با مربیانش

مریم بربط مهم ترین عامل در موفقیتش را تلاش و همراهی مربیانش دانست  و گفت: وقتی من این ورزش را آغاز کردم چندان اطلاعی از جودو نداشتم و زحمت مربی من باعث شد به این ورزش دلگرم شوم و با انرژی این کار را ادامه دهم.

وی خطاب به مربی خود گفت: خانم کرمی عزیز موفقیت امروز من حاصل زحمات و تشویق های شماست و پیش از این هرگاه خواستم از زحمات شما تقدیر کنم پیش نیامد  اما امروز عنوان می کنم مربی جدوی من بهترین استاد در این زمینه است و بارها از وقت و برنامه شخصی خودش برای تمرینات من گذشته است و مدالی که من کسب کردم کوچکترین کاری است که در برابر زحماتش کرده ام.

این بانوی جودوکار همچنین از نصرپور، رئیس هیئت جودوی همدان  و یگانه نائب رئیس هیئت که با تلاش و پیگیری خود وی را همراهی کرده اند تشکر کرد.

 وی به عنوان سخن پایانی گفت: دستان مادرم را به خاطر زحماتی که برای من کشیده است می بوسم و خودم را مدیون زحمات بی دریغش می دانم زیرا من در سایه حمایت های خانواده و با آرامش خاطر توانستم به ورزش بپردازم و در این عرصه موفق باشم.

انتهای پیام/  

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار