26. مهر 1394 - 9:10   |   کد مطلب: 7656
خبر شهادت سرداران مدافع حرم، حاج همدانی و یارانش که به گوشمان رسید، دوباره دلمان هوایی شد، انگار دلمان هوای کاروان حسین(ع) را کرد، که مدافع زینب(س) و رقیه(س) باشیم. دلمان خواست که دوباره مدافع حرم باشیم.
قصه کربلا همچنان ادامه دارد

به قلم: سمیرا خطیب زاده

به گزارش  شبنم ها به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، بوی محرم که می‌پیچد در کوچه های شهرمان، دوباره بغض می آید و دلتنگی، هر چند محرم امسال انگار برایمان زودتر آمد. انگار امسال حادثه ها دست به دست هم دادند تا حال و هوای این حادثه را کمی زودتر احساس کنیم.

روزی که حاجیان کشور ما و سایر بلاد اسلامی قربانی حقیقی عید قربان شدند، انگار دلمان لرزید و یاد قربانی اصلی که در راه است افتادیم.

خبر شهادت سرداران مدافع حرم، حاج همدانی و یارانش که به گوشمان رسید، دوباره دلمان هوایی شد، انگار دلمان هوای کاروان حسین(ع) را کرد، که مدافع زینب(س) و رقیه(س) باشیم. دلمان خواست که دوباره مدافع حرم باشیم.

ابو‌ وهب‌ها که در دفاع از حرم ناموس اهل بیت پر کشیدند، فهمیدیم که راه شهادت باز باز است. فقط کافیست مرد پیمودن باشی و مرد رفتن.....
محرم که آمد دلمان گوشه هیئت خواست که بنشینیم و سفره عملکرد یکسا‌ل‌مان را روی وزنه و معیارهای حسینی بالا و پایین کنیم. ببینیم مشق زندگی را از سرمشق کربلا خوب نوشته‌ایم؟! اگر نه، قدم‌هایمان را کجا به غلط گذاشته‌ایم؟!
چرا که کرب و بلا سنجه ایمان و بوته آزمایش جوهره ناب مسلمانی است. کربلا جاری است در تک‌تک لحظه‌های زندگیمان و مصاف حق و باطل همیشگی است و تکرار آن را در حوادث روزمره بارها و بارها دیده‌ایم.
انتفاضه سوم فلسطینی‌ها که به گوشمان خورد فهمیدیم که نسل حق و حقیقت طلبی هنوز هم در جوانان فلسطینی زنده است و نسل تازه را مبارزه می‌طلبد. مبارزه ای به وسعت تاریخ در برابر هر چه ظلم و بیدادگری.

رژیم کودک سوز فلسطین که نوزاد شش ماهه را در آتش سوزاند فهمیدیم اینان از همان نسل حرمله‌اند. فقط کافیست حرمله و شمر زمان خویش را بشناسیم.

این روزها که تصاویر دختر بی‌دفاع و جوان مظلوم فلسطینی را در رسانه ها دیدیم که چگونه لشگری از صهیونیست ها دوره‌اش کرده‌اند و انتظار جان دادنش را می‌کشند، دوره کردن‌های لشگر یزید دوباره در ذهنمان تداعی شد. که چطور حسین(ع)، امام خوبی‌ها را یک لشگردوره کردند و انتظار کشیدند!

 

هر چند رژیم کودک‌کش صهیونیستی، از تاریخ عاشورای ما درس نگرفته است و نمی داند مردم فلسطین و غزه درس مقاومت و ایستادگی را قرن‌ها پیش از مولای خود آموخته اند. اما تاریخ دوباره  نشان خواهد داد که خون کودکان، جوانان و نوجوانان مظلوم فلسطین بر گنبد آهنی این رژیم پیروز خواهد شد. آنچنان‌که در کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد.

وقتی مقاومت جانانه مردم یمن را در دفاع از خاک و ناموس و عقیده در برابر رژیم آل سعود دیدیم، فهمیدیم که کربلا دوباره جاری است!

وقتی قصه سر بریدن‌ها و اهانت‌‌های داعش را نه فقط برای مبارزان سوری و عراقی بلکه در مقابل زنان و کودکان مشاهده کردیم، دانستیم که قصه سر بریدن‌ها همچنان ادامه دارد!!

وقتی دیدیم که مردم عراق و سوریه چگونه برای دفاع از کربلا و نجف و کاظمین و سوریه بسیج می‌شوند و از خانه و زندگی خویش می‌گذرند، دانستیم که قصه دفاع از حریم امامت و ولایت منحصر به زمان عاشورا نیست و تا ابد ادامه دارد.
و مثل همیشه در تمام جریان‌های جاری و ساری امروز کربلای دنیای اسلام، مسلمانان ثابت خواهند کرد که درس مولای خویش امام حسین(علیه‌السلام) را خوب فرا گرفته‌اند و مقاومت میوه شیرینی است که شیعیان هرگز از یاد نخواهند برد و .... کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار