26. ارديبهشت 1395 - 13:06   |   کد مطلب: 10290
برداشته شدن محدودیت های مکانی و زمانی، بوجود آمدن راه های جدید ارتباطی و همگرایی دو حوزه اطلاعات و ارتباطات و بروز و ظهور تغییرات چشمگیر و فزاینده در عرصه فن آوری موجب شده تا امروزه هیچکس نتواند منکر نقش تاثیر گذار روابط عمومی در تصمیم سازی های مدیریتی و استراتژیک سازمانها شود.
روابط عمومی, سازمانها ,تاثیر گذار ی

به گزارش شبنم ها،علی محمد صیادی در یاداشتی نوشت:هرچند در طول قرن بیستم و در مسیر توسعه جهانی و تخصصی شدن شغل ها  روابط عمومی بعنوان یک حرفه تخصصی و نیاز سازمانی شناخته شد اما باید پذیرفت که این تحول شگرف و فراگیر قرن بیست و یکم بود که باعث پیچیدگی کارکردها و دگرگون شدن مسئولیت ها در حوزه روابط عمومی گردید. 

 

برداشته شدن محدودیت های مکانی و زمانی، بوجود آمدن راه های جدید ارتباطی و همگرایی دو  حوزه  اطلاعات و ارتباطات و بروز و ظهور  تغییرات چشمگیر و فزاینده در عرصه فن آوری باعث گردیده تا امروزه هیچکس نتواند منکر نقش تاثیر گذار روابط عمومی در تصمیم سازی های مدیریتی و استراتژیک سازمانها شود.

 

نقشی که با در اختیار گرفتن علم، فن و هنر مشخصه های کامل یک فعالیت حرفه ای را در عصر ارتباطات دارا بوده و تمایزی آشکار با حرفه های دیگر دارد و یک  فرصت و ظرفیت بزرگی را برای مدیران سازمانی  فراهم ساخته  تا با نگاه منطقی از کارکرد های روابط عمومی در ساختار سازمانی و روند تصمیم گیری ها به نحوه مطلوب و شایسته بهره بگیرند.

 

با توجه به ظهور راه های ارتباطی جدید از قبیل وب سایت، پیامک، وبلاگ،چند رسانه ایها،پست صوتی،سامانه های اطلاع رسانی، پست الکترونیکی ، بلوتوث، ویدئو کنفراس، مجله الکترونیکی، کانال های مجازی ، شبکه های اجتماعی  و ... می طلبد تا روابط عمومی ها نیز با افزایش دانش و مهارت های فنی و تخصصی و با در اختیار گرفتن  تکنولوژی های جدید و پیشرفته توانمندی های خود را در جهت ارائه تصویر ی روشن از سازمان و ایجاد ارتباط صحیح با افکار عمومی به صورت عام و مخاطبین به صورت خاص افزایش دهند.

 

امید آن داریم که نامگذاری 27 اردیبهشت بعنوان روز ارتباطات  و روابط عمومی نقطه عطفی باشد در جهت توسعه و تحول در نگرش جامعه و مدیران نسبت به روابط عمومی و جایگاه واقعی آن در ساختار های سازمانی و مدیریتی .

«انشاءالله»

دیدگاه شما

آخرین اخبار