28. اسفند 1395 - 20:30   |   کد مطلب: 15874
مدیر دفتر یونیما مبارک همدان گفت: از آنجایی‌که حمایت صنفی از تولیدکنندگان نمایش عروسکی از جمله اهداف افتتاح دفتر یونیما مبارک در همدان بود بنابراین سعی کرده‌ایم این هدف محقق شود و در این راستا گام‌های تأثیرگذاری نیز برداشته‌ایم

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : محسن پورقاسمی با بیان اینکه برنامه‌‌ریزی سالانه برای تولید و آموزش نمایش‌های عروسکی از جمله برنامه‌های این دفتر است، اظهار کرد: برای تحقق این برنامه‌ها و یادگیری مبانی عروسکی کلاس‌ها، ورک‌شاپ و تمرینات خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود چنین دفتری در همدان عروسک‌های این استان صاحب خانه شده‌اند، اضافه کرد: موزه کوچک عروسک همدان دارای 120 عدد عروسک است.

پورقاسمی به اقدامات انجام شده در راستای بهتر شدن وضعیت نمایش‌های عروسکی استان اشاره کرد و افزود: کلاس‌های ساخت عروسک با حضور اساتید برجسته‌ای از تهران در این دفتر برگزار شده است.

این مسئول به دیگر فعالیت‌های این دفتر اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های ماهیانه یونیما با اعضای نمایش‌های عروسکی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای ماه‌های آینده و چگونگی حمایت از نمایش‌های عروسکی انجام شده و می‌شود.

پورقاسمی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما NGO غیردولتی هستیم بنابراین قدرت حمایت مالی از نمایش‌های عروسکی را نداریم اما شرایطی را فراهم می‌آوریم تا گروه‌های عروسکی بتوانند فعالیت و تمرینات خوبی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی با عنوان «یونیما مبارک» در ایران فعالیت می‌کند و دفتر همدان، یکی از شعب دفاتر استانی این اتحادیه به شمار می‌رود که وابسته به یونیمای ایران فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار