22. دى 1395 - 12:48   |   کد مطلب: 14740
پس از اینکه کارت‌های تلفن همگانی 2 هزار تومانی به دلیل توقف تولید فاقد اعتبار شدند ـ تا پایان سال گذشته این کارت‌ها اعتبار داشت ـ از آن زمان به بعد کارت‌های تلفن همگانی 5 هزار تومانی وارد بازار عرضه شد.در این میان به دلیل کمبود کارت‌های تلفن همگانی سودجویان نیز از فرصت استفاده کرده و آنها را به قیمت بالایی حتی دو برابر و گاهی سه برابر به فروش رسانده‌اند.
کارت تلفن,تلفن همگانی,کمبود کارت تلفن,همدان,اداره مخابرات,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان : پس از اینکه کارت‌های تلفن همگانی 2 هزار تومانی به دلیل توقف تولید فاقد اعتبار شدند ـ  تا پایان سال گذشته این کارت‌ها اعتبار داشت ـ از آن زمان به بعد کارت‌های تلفن همگانی 5 هزار تومانی وارد بازار عرضه شد.

در این میان به دلیل کمبود کارت‌های تلفن همگانی سودجویان نیز از فرصت استفاده کرده و آنها را به قیمت بالایی حتی دو برابر و گاهی سه برابر به فروش رسانده‌اند.

از آنجا که برخی از افراد نظیر سربازان که امکان بردن تلفن همراه به داخل زندان‌ها و پادگان‌ها ندارند، از کارت‌های تلفن استفاده بیشتری دارند و با فروش چند برابری آنها توسط سودجویان در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند.

متضررشدگان این جریان حتی چندین بار مقابل شرکت مخابرات استان همدان تجمع کرده‌اند و خواستار رسیدگی به این امر بوده‌اند که برای اطلاع از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت مخابرات همدان در راستای کاهش مشکلات شهروندان به سراغ معاون نگهداری و پشتیبانی این شرکت رفتیم.

*توزیع 90 هزار قطعه کارت تلفن همگانی در استان همدان

ناصر محمدطاهری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه متاسفانه چنین شرایطی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: امسال بیش از 90 هزار قطعه کارت تلفن همگانی در سطح استان توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در توزیع مستقیم، این کارت‌ها به قیمت 4 هزار و 400 تومان به فروش رفته است، گفت: در توزیع غیر مستقیم نیز کارت‌ها را به قیمت 4 هزار و 100 تومان به فروش رسانده‌ایم.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات همدان با اشاره به اینکه تعدادی از کارت‌های تلفن همگانی در اختیار دفاتر، زندان‌ها و مبادی مختلف قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در روزهای زوج نیز همکاران ما حداقل روزی یک یا دو ساعت در آرامگاه بوعلی سینا از این نوع کارت‌ها توزیع می‌کنند که شاید بتوان عطش کمبود کارت در بازار را شکست.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن همکاران ما به پادگان‌ها رفته و مقابل آنجا با هماهنگی مسوولان آموزشی پادگان کارت‌هایی را در اختیار سربازان قرار می‌دهند، گفت: در مجموع این مشکل در سراسر کشور وجود دارد و باید راهکاری اندیشیده شود.

به دنبال تعریف سیستمی به جای کارت تلفن همگانی هستیم

محمدطاهری با بیان اینکه اقداماتی در حال پیگیری است که بتوانیم سیستم جایگزین برای این کارت‌ها تعریف کنیم، افزود: این سیستم می‌تواند مشابه کارت‌های اتوبوس و بلیت کارت سابق باشد که البته در سطح کشور روش‌های مختلفی در حال پیگیری است که ما در استان به دنبال آن هستیم یکی از دو راه را اجرا کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ما دخالتی در برخورد با دفاتری که به قیمت بالایی کارت‌های تلفن‌ را می‌فروشند نداریم، گفت: برخی از همکاران با سؤوالاتی که از دفاتر داشته‌اند مدعی شده‌اند که ما کارت‌‌های تلفن‌ را از بازار آزاد و از استان‌های دیگر خرید‌اری کرده‌ایم.‌

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات همدان با بیان اینکه شرکت مخابرات کارت تلفن همگانی را به صورت سهمیه تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، افزود:‌ ما اکنون به خرده‌فروشی کارت‌ها نیز روی آورده‌ایم تا از مشکلات موجود کم شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که دسترسی مصرف‌کننده به کارت‌های تلفن‌ با قیمت عادلانه باشد، گفت:‌ قبلاً کارت‌ها را به صورت سهمیه تهیه و در اختیار دفاتر قرار می‌دادیم که متوجه شدیم گاهی اوقات آنها کارت‌ها را با قیمت بالایی می‌فروشند.

محمدطاهری با بیان اینکه در این بین حتی کارت‌ها از استان خارج و به استان‌های دیگر انتقال داده شد‌ند، افزود: برای مقابله با این جریان حتی خرده‌فروشی کارت‌ها را داریم اما متولی برخورد با متخلفان ما نیستیم و دستگاه‌های مربوطه باید ورود کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار