به گزارش شبنم همدان به نقل از هنر آنلاین ، پوشاک محلی و سنتی اقوام ایرانی با برند روژان از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را شروع کرد و با هدف احیاء و بازآفرینی نمونههای فراموششده لباسهای محلی یا در حال انقراض و تولید و معرفی لباسهای اقوام مختلف در حال ادامه مسیر است.
فرنگیس شادکام، طراح لباس محلی، کارشناس موزه مردمشناسی و مدیر برند روژان درباره روند فعالیتهای خود و مجموعه همکارانشان در گروه روژان به هنرآنلاین گفت: بازآفرینی لباس اقوام در ایران همواره از دغدغههای من بوده است و با توجه به فقدان حوزه آکادمیک در این عرصه، سالها به تحقیق و پژوهش پرداختم و سعی کردهام این اتفاق درباره لباس همه اقوام ایرانی محقق شود.
شادکام تصریح کرد: در سال 1384 از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمینه بازآفرینی لباس اقوام برگزیده کشوری شدم و خوشبختانه تاکنون توانستهام بسیاری از جوانان را مجاب کرده تا در مناسبهای مختلف تقویمی از لباسهای محلی خود استفاده کنند.
انتهای پیام / ن
دیدگاه شما