14. تير 1395 - 4:53   |   کد مطلب: 10878
با توجه به اهمیت لباس محلی و جایگاه ویژه این لباس به عنوان شناسنامه و هویت کشور، بازآفرینی لباس های محلی از مسائل مهم فرهنگی به شمار می رود

به گزارش شبنم همدان به نقل از هنر آنلاین ، پوشاک محلی و سنتی اقوام ایرانی با برند روژان از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را شروع کرد و با هدف احیاء و بازآفرینی نمونه‌های فراموش‌شده لباس‌های محلی یا در حال انقراض و تولید و معرفی لباس‌های اقوام مختلف در حال ادامه مسیر است. 

فرنگیس شادکام، طراح لباس محلی، کارشناس موزه مردم‌شناسی و مدیر برند روژان درباره روند فعالیت‌های خود و مجموعه همکارانشان در گروه روژان به هنرآنلاین گفت: بازآفرینی لباس اقوام در ایران همواره از دغدغه‌های من بوده است و با توجه به فقدان حوزه آکادمیک در این عرصه، سال‌ها به تحقیق و پژوهش پرداختم و سعی کرده‌ام این اتفاق درباره لباس همه اقوام ایرانی محقق شود.

شادکام تصریح کرد: در سال 1384 از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمینه بازآفرینی لباس اقوام برگزیده کشوری شدم و خوشبختانه تاکنون توانسته‌ام بسیاری از جوانان را مجاب کرده تا در مناسب‌های مختلف تقویمی از لباس‌های محلی خود استفاده کنند. 

انتهای پیام / ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار