26. ارديبهشت 1395 - 11:34   |   کد مطلب: 10288
سخن در باب ارزش کار و کارگری فراوان است و دغدغه های کارگران بسیار، در ائضاع و احوال جامعه امروز که تحریم ها و سایر فشارها بر کشور وارد می شود ، می توان به جرات گفت قشر زحمت کش کارگر باید رنجآنها را به دوش بکشد. حال با این همه مشکلات و دغدغه های کارگران ، آیا نباید مسئولان به طور واقع بینانه حداقل ترین ها را برای آنها فراهم کنند؟
دغدغه  ,کارگران ,

به گزارش شبنم ها، این روزها همه از ارزش کارگر و نیروی کارگری دم می زنند و پای تریبون ها به تعریف از این قشر زحمت کش می پردازند. اما دریغ از این که در عمل و در واقعیت اقدامی موثر برای آنها صورت گیرد.پای درد دل بسیاری از آین انسانهای شریف که نشستیم دیدیم دردها بسیار است و درمان کم.

 

از حقوق ناچیزشان گرفته تا شرایط کاری سخت. و در ادامه از عدم برنامه ریزی مسئولان در بحث ورود کالاهای قاچاق که باعث تعطیلی کارگاه ها و کارخانه های  داخلی می شوند، ابراز ناراحتی کردند. آنها همچنین از این که رهبر معظم انقلاب شعار سال را طوری نامگذاری کردند که به نفع تولیدات داخل است ابراز خرسندی کرده و از مسئولان خواستار این امر بودند که به جای تکیه بر موارد و تفاهم نامه برجام و به امید بازگشت اموال بلوکه شده ایران در غرب و یا به امید درآمدهای بالای نفتی ، فکری به حال اقتصاد داخل و تولیدات داخلی نمایند و با اتخاذ سیاست های پولی و مالی مناسب ، وضع معیشتی کارگران را بهبود دهند.

 

در ادامه صحبت با مردم، با چندین تن از کارگران زن به گفتگو نشستیم. خانمی که در یکی از کارخانه های همدان کار می کرد از شرایط کارش گفت و این که باید شرایطی فراهم شود تا زنان نیز در جامعه حضور یابند و با مشارکت در افزایش تولیدات داخلی ، همچنان در امور مربوط  به خانه و خانه داری نیز موفق باشند.

 

در ادامه با خانم دیگری روبه رو شدم که به تازگی مادر شده بود.

وی گفت: قبل از مادر شدنم در کارگاهی کار می کردم اما حتی بعد از اتمام زمان مرخصی زایمان ، گفتند که دیگر شرایط کار در آنجا را ندارد ، در حالی که همکاران خانم که به نوعی با مدیریت کارگاه آشنا بودند ، بعد از اتمام زمان مرخصی زایمان خود ، به راحتی در همان کارگاه به ادامه فعالیت پرداختند.

 

این خانم افزود: مسئولین از طرفی  ،از ضرورت افزایش جمعیت سخن می گویند ، اما هیچ اقدامی در این مورد که شرایط حضور زنان در جامعه کمرنگ نشود و لطمه ای به فعالیت اجتماعی آنان وارد نشود، انجام نمی دهند.

 

به هر حال ، سخن در باب ارزش کار و کارگری فراوان است و دغدغه های کارگران بسیار. در ائضاع و احوال جامعه امروز که تحریم ها و سایر فشارها بر کشور وارد می شود ، می توان به جرات گفت قشر زحمت کش کارگر باید رنجآنها را به دوش بکشد. حال با این همه مشکلات و دغدغه های کارگران ، آیا نباید مسئولان به طور واقع بینانه حداقل ترین ها را برای آنها فراهم کنند و با اقدامات و برنامه ریزی های خود ، از جمله جلوگیری از وزود کالاهای بی کیفیت و قاچاق به داخل ، بهبود وضعیت کارگاه های تولیدی کوچک و ارائه تسهیلات به بنگاه های زودبازده  ، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران، تشویق برای خرید کالاهای تولید داخل و سایر ابزارهای تشویقی و حمایتی به بهترین وجه دستمزد کارگران را پرداخت کرده و روز جهانی کارگر را گرامی بدارند.!     

 

گزارش از اعظم مرادی صالح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار