22. اسفند 1394 - 10:32   |   کد مطلب: 9738
نمایش «بانوی بی‌نشان» به مناسبت فراررسیدن سالروز دخت نبی‌مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در نهاوند به روی صحنه می‌رود.
نمایش «بانوی بی‌نشان»

 به گزارش شبنم ها مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان این مطلب گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی‌مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام حزن و اندوه شیعیان کانون بسیج هنرمندان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اقدام به تولید و اجرای عمومی نمایش تئاتر تحت عنوان «بانوی بی‌نشان» در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) نهاوند می‌کند.

"امیر بحیرایی" افزود: این نمایش کاری از گروه نمایشی فروغ و به نویسندگی و کارگردانی محمد اسماعیلی و با بازی هنرمندان محمد اسماعیلی، علی دارایی، محمد مشهوری، زهره سلگی، عطیه ترکاشوند و ... است که در روزهای 22، 23 و 24 اسفندماه همزمان با سالگرد شهادت آن حضرت هر روز ساعت 15 در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) واقع در بلوار شهید بهشتی اجرای عمومی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این نمایش از خلقت آدم و وقایع آن دوران آغاز و در یک گذر تاریخی به دوران بت‌پرستی در شبه جزیره عربستان و نبوت نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می‌رسد سپس نمایش از ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) وارد جریان اصلی خود شده و پس از گذری کوتاه به غدیر خم و شورای ثقیفه به چگونگی به شهادت رسیدن دخت نبی‌مکرم اسلام و حوادث اتفاق افتاده می‌پردازد.

وی اظهار کرد: ارتقاء سطح تعلقات جامعه نسبت به اسلام و فرهنگ فاطمی(س) از مهمترین اهداف این برنامه است.

وی تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) و تشویق هنرمندان جوان نسبت به اشاعه فرهنگ آن حضرت در قالب‌های هنری و از سوی دیگر آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) و با محوریت موضوع‌هایی همچون سبک زندگی اسلامی، نقش والدین در تعلیم و تربیت فرزندان به عنوان الگوی عالی زندگی را از دیگر اهداف برگزاری این چنین برنامه‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد.

بحیرایی خاطرنشان کرد: این نمایش به صورت رایگان برای بازدید عموم تهیه و تدارک و علاقمندان می‌توانند برای دیدن آن در روزهای 22، 23 و 24 اسفندماه به محل اجرا مراجعه کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار