18. اسفند 1394 - 9:32   |   کد مطلب: 9690
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی همدان:
۳۴ نشست کتاب‌خوان در همدان برگزار شد
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: ۳۴ نشست کتابخوان استانی و شهرستانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان همدان برگزار شد.
۳۴ نشست کتاب‌خوان در همدان برگزار شد

به گزارش شبنم ها، عاطفه زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان علاوه بر اقدامات سخت افزاری برنامه های مختلفی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در استان همدان انجام داده است، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در راستای ارتقا فرهنگ کتابخوانی در استان همدان از جمله این اقدامات بوده است.

وی از برگزاری نشست های کتابخوان در سطح کشور خبر داد و افزود: استان همدان نیز در راستای اجرای طرح نشست کتابخوان برنامه هایی را اجرا کرده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه چهار نشست کتابخوان استانی طی سال جاری در همدان برگزار شده است، گفت: نشست های کتابخوان استانی با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد حفظ آثار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

زارعی از برگزاری ۳۰ نشست شهرستانی و مدرسه ای نیز در استان همدان خبر داد و بیان داشت: استفاده از قشر تاثیر گذار در نشست های کتابخوان برای معرفی کتاب از جمله مواردی بود که انجام شد چرا که استفاده از قشر تاثیر گذار جامعه تاثیر بسیاری را بر روی مخاطبان دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب های مختلفی در نشست کتابخوان به مخاطبان معرفی شد، بیان کرد: بحث معرفی کتاب در فرهنگ ایرانی از دیر باز وجود داشته است و برنامه نشست کتابخوان در راستای همین فرهنگ است که با دستورالعملی مدون انجام می شود.

زارعی با بیان اینکه کتاب های خوب بسیاری در نشست کتابخوان از سوی افراد به مخاطبان معرفی شد، اظهار داشت: می توان اثر فرهنگی نشست کتابخوان را در ترویج فرهنگ مطالعه  مشاهده کرد چرا که بعد از معرفی کتاب ها دیده شده که مراجعه برای امانت گرفتن آن زیاد شده است.

۱۰۹ کتابخانه عمومی در استان همدان زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان فعالیت می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار