6. فروردين 1399 - 13:01   |   کد مطلب: 9502
یک جامعه شناس گفت:در عرصه سینما به دلیل علاقه جوانان؛ عده ای افراد سودجو سعی می کنند از این شرایط استفاده ببرند و از خانم ها و حتی مردان در قالب گرفتن مبالغ کلان از آنها سوء استفاده می کنند.
فساد اخلاقی سینما زیر سایه جاذبه های شغلی

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری بسیج، امان الله قرایی مقدم اظهار کرد: به دلیل معروف بودن سوپر استارها این شغل دارای جاذبه های فراوانی است به طوری که اکنون شاهد هستیم جوانان از اقشار مختلف و با سطح درآمدهای متفاوت حاضرند هرکاری کنند تا بتوانند حتی نقش کوتاهی در یک فیلم سینمایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: به دلیل جاذبه های این شغل، افراد سودجو نیز وجود دارند که با تاسیس مراکز آموزشی غیر مجاز به دنبال سوء استفاده از علاقه جوانان علاقمند به حرفه بازیگری هستند.

وی تصریح کرد: ارائه پیشنهادات غیر اخلاقی به خانم ها تنها مختص عرصه سینما نیست بلکه در بسیاری از شرکت های خصوصی، مراکز آموزشی و ... افراد بی اخلاق برای ریسدن به امیال خود چنین مواردی را مطرح می کنند در حالی که این مساله را باید به عنوان معضل فرهنگی نگاه کرد و برای رفع آن از متخصصان کمک خواست.

وی تاکید کرد: نگاه غیر عادلانه و بر مبنای جنسیت در برخی مراکز کاری سبب شده تا بانوان هنگام کار روزانه احساس امنیت و آرامش نکنند و این مساله می تواند روی کار آنها نیز تاثیر گذار باشد.

قرایی مقدم ادامه داد: معمولا زنان به دلیل ترس ناشی از انگ های اجتماعی حاضر نیستند خشونت ها و بی اخلاقی ها را عیان سازند و این مساله را تحمل می کنند.

وی توضیح داد: در عرصه سینما به دلیل علاقه جوانان؛ عده ای افراد سودجو سعی می کنند از این شرایط استفاده ببرند و از خانم ها و حتی مردان در قالب گرفتن مبالغ کلان از آنها سوء استفاده می کنند در حالی که وعده ای آنها تو خالی است این افراد پس از یک  یا دو کار از گردونه خارج می شوند.

این جامعه شناس گفت: علاقمندان عرصه سینما و بازیگری باید به وجود خود احترام بگذارند و اجازه هیچ گونه سوء استفاده به کسی را ندهند و با شرکت در کلاس های رسمی بازیگری و آموزش های صحیح راه خود در این عالم باز کنند.

وی خاطر نشان کرد: معمولا بازیگران با سابقه و پرتجربه مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نمی گیرند بنابراین افراد تازه وارد به این عرصه باید از راهنمایی پیشکسوتان استفاده کرده و در مواجهه با پیشنهادات غیر اخلاقی این موارد را با مسوولان تشکل های صنفی خود در میان بگذارند و از آنها کمک بخواهند در این صورت پس از مدتی فضای امن برای افراد سودجو از بین می رود زیرا می دانند نزد فعالان این صنف شناخته شده اند و ادامه رفتار نامناسب چه تبعاتی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تشکل های صنفی و وزارت ارشاد نیز باید از بازیگران حمایت کنند و  مانع فعالیت افراد سودجو و بی اخلاق شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار