2. اسفند 1394 - 13:35   |   کد مطلب: 9437
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تا کنون فوق توقع و انتظار به وظایف خود عمل کرده‌اند.
رهبری فوق انتظار عمل کرده‌اند

 به گزارش شبنم ها، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از امتحانات بزرگ الهی، انتخابات دو مجلس پیش روست، گفت: در مورد مجلس فاخر خبرگان رهبری در قدم اول بیان فلسفه وجودی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ضروری است چراکه وظایف این دو مجلس باهم متفاوت است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی انسان را با عظمت آفریده و یکی از نشانه های آن هم این است که انسان اشرف مخلوقات است و آن چه در جهان خلقت وجود دارد برای انسان آفریده شده است، گفت: در آیه ای از سوره های قرآن آمده که انسان از شمارش نعمت های پروردگار عاجز است و ابعاد وجودی انسان به قدری گسترده است که به وسعت سایر نعمت ها نمی رسد.

با کمک و همراهی انسان به عالی ترین درجات در همه ابعاد انسانی خواهد رسید

وی با اشاره به این مطلب که انسان به تنهایی نمی تواند از این نعمت های الهی آن گونه که شایسته است بهره مند شود و همه امکانات را به خدمت بگیرد و به کمک انسانی میلیونی برای پیگیری موهبت های الهی محتاج است، افزود: با این کمک است که انسان به عالی ترین درجات در همه ابعاد انسانی خواهد رسید.

 امام جمعه همدان با طرح این موضوع که واجب است از رهبانیت فاصله بگیرید و به زندگی جمعی فاخر و سراسر از فضیلت رو بیاورید، عنوان کرد: بوعلی سینا در کتاب اشارات خود آورده که انسان ناچار است برای بهره گیری از همه نعمت ها با دیگران زندگی مدنی و جمعی داشته باشد.

محمدی هم چنین با بیان اینکه در قرآن کریم آمده که به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید، گفت: در روایات آمده است که هرکجا جمعیتی حضور داشته باشند رشد و تعالی نیز با آن ها توام است اما از آن جایی که زندگی جمعی خالی از آفت ها نیست لذا هرچه جمعیت بالاتر برود خواسته ها و سلیقه ها و هوس ها و نیات بیشتر می شود.

انتخابات پیش رو زمینه ساز انتخاب بهترین افراد برای رسیدن به دولت کریمه است

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر انسان ها از محور حق فاصله بگیرند کره زمین تباه می شود و یک قدرت غالبی باید تمام انسان ها را به زیر سایه خود ببرد که اسم این قدرت برتر حکومت و دولت است، عنوان کرد: انتخابات پیش رو زمینه ساز انتخاب بهترین و منحصر به فرد ترین و متخصص ترین اشخاص برای رسیدن به دولت کریمه است.

وی در ادامه افزود: دولت در جهان شامل ابعاد گسترده ای است که دولت های ظالم و ستمگر و دولت های بی کفایت و ناتوان ازجمله آن هاست که بی کفایتی برای مردم از ظلم به مردم بدتر است.

امام جمعه استان همدان همچنین عنوان کرد: نیاز به حکومت لایقی داریم که نه ظالم نه بی کفایت و نه بی لیاقت باشد و حق هرکسی را به او برساند که آن دولت، دولت کریمه است.

به بهترین شکل ممکن و با حضوری پرشور در انتخابات شرکت کنید

محمدی با تاکید براینکه فلسفه وجودی انتخابات این است که از میان آحاد مردم لایق ترین و امین ترین انسان ها انتخاب شوند تا قوانینی را تصویب کنند که در سایه این قوانین آحاد مردم به رشد برسند، سفارش کرد: به بهترین شکل ممکن و با حضوری پرشور در انتخابات شرکت کنید چراکه خداوند در قران کریم می فرمایند یکی از نشانه های ایمان این است که اشخاص با ایمان، پروردگار و رسول گرامی اسلام را بپذیرند و درامور سرنوشت ساز کشور مشارکت کنند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچنین عملکرد رهبر معظم انقلاب را فراتر از شرایط مورد نیاز رهبری مدنظر، دانست و گفت: ‌ایشان تاکنون فوق توقع و انتظار به وظایف خود عمل کرده‌اند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به تشریح وظایف، اهداف و اهمیت مجلس خبرگان پرداخت و گفت:‌ باید همه افراد از مسئولیت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مطلع باشند تا بتوانند قضاوت کنند که آیا این نمایندگان به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند یا خیر؟.

وظایف اصلی خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد رهبری و مسئله جایگزینی رهبری است

نماینده ولی فقیه در استان وظایف اصلی خبرگان رهبری را نظارت بر عملکرد رهبری و مسئله جایگزینی رهبری عنوان کرد و گفت: پرداختن به مابقی مسائل جنبی جزو وظایف اصلی این نمایندگان نیست اما اگر از روی دلسوزی گزارشی از وضعیت آن استان ارائه کنند نیز مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، عنوان کرد: حق الناس بودن یعنی اینکه تمام افرادی که در انتخابات دخیل هستند باید حق الناس را مدنظر داشته باشند و اگر از کاندیدایی که اصلح نیست حمایت کنیم ظلم به ملت است و اگر از کاندیدای اصلح حمایت نکنیم هم ظلم به امت است و این مصداق حق الناس است.

وی عنوان کرد: در عرصه انتخابات چه رأی دهندگان و چه انتخاب شوندگان و از سویی دیگر افرادی که برای کاندیداها تبلیغ می‌کنند باید مراقب باشند که رقبا را تخریب نکنند.

در انتخابات باید آخرت را مدنظر داشت

محمدی با اشاره به اینکه در انتخابات باید آخرت را مدنظر داشت، بیان کرد: افرادی که در انتخابات بی تقوایی می‌کنند مدیون دو میلیون نفر جمعیت استان همدان هستند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه هر کس یه تنلگر کوچک به این نظام بزند مدیون نسل های گذشته تا زمان پیغمبر و نسل های آینده  خواهد بود، گفت: برای این نظام خون ها داده شده و این یک گناه نا بخشودنی است  و قابل آمرزش نیست

آیت الله محمدی ادامه داد: کسی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی کوچکترین ضربه را وارد نماید حق الناس بر گردنش است و پا روی خون میلیون ها شهید گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس به این نظام هر اندازه کوچک خدمتی کند بی نهایت ثمره و پاداش خواهد دید، گفت: مردم  با حضور در این دو انتخابات پیش رو به میلیون ها شهید، اسیر، جانباز و اسلام خدمت میکنند و این در ملکوت ماندگار است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مزد و پاداشی که خدای تعالی به یک بسیجی ساده میدهد، به اندازه ای است که این دنیا خیلی کوچک است که بتوان مزد و پاداش او را مشخص کند، گفت: اگر همه ابر کامپیوتر های عالم را جمع کنند که مزد یک بسیجی و خادم به نظام را محاسبه کند، نخواهند توانست این مهم را انجام بدهند

اگر پشت سر حضرت آقا باشیم و حمایت کنیم این نظام مانا و ماندگار خواهد بود

آیت الله محمدی عنوان کرد: اگر پشت سر حضرت آقا باشیم و حمایت کنیم این نظام مانا و ماندگار خواهد بود و اگر خدای ناکرده غفلت کنیم بد عهدی کرده ایم.

آیت الله محمدی با بیان اینکه دورتا دور این مملکت را دشمنان فرا گرفته اند اما به برکت خون شهدا و اهل بیت عصمت و طهارت و رهبری داهیانه این بزرگ مرد جزیره امن و ایمن ایران وجود دارد، گفت:به قدری نیروهای گمنام امام زمان هوشیار هستند که هیچ دشمنی به خود اجازه حرکتی به سمت مرز های این مملکت را نمیدهد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکهان شاء الله مردم برای هر دو مجلس اصلح ترین ها  و ولایت مدارترین ها را انتخاب کنند و در این انتخاب ملاک رضای خدا را در نظر بگیرند، گفت: اگر نیرو های انقلابی را انتخاب کنیم دینمان را به انقلاب و شهداء ادا کرده ایم

وی با بیان اینکه ان شاء الله اخلاق و رفتارمان طوری باشد که پیش خدای متعال رو سفید باشیم و او از همه ما راضی باشد، گفت: رهبری فرمودند شرکت در انتخابات یاری دین خداست.

آیت‌الله طه‌محمدی به بیان عملکرد دولت در ۲ سال گذشته اشاره و عنوان کرد: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم دولت در این چند سال با فرازونشیب‌های مختلفی مواجه بوده و در برخی مواقع مانند بحث برجام موفق عمل کرده چراکه در بحث برجام دولت ایستادگی کرد و توانست ۶ کشور دنیا را در برابر مواضع ایران تسلیم کند و پس از برجام قرار شد که تحریم‌ها برداشته شود که بعضی جاها این عملی شد.

وی ادامه داد: اما در برخی مسائل مانند رکود، بهبود اقتصاد و رفع گرانی‌ها دولت موفق نبوده و امروز مردم در زحمت بوده و قشر زیادی از جامعه در رکود هستند و سرمایه‌گذاران نیز دستشان بسته است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در همدان با بیان اینکه دولت گفته بود که تورم را از سر این مردم برمی‌داریم اما با رکود موجود نتوانست کاری از پیش ببرد و امروز بسیاری از کارگاه‌های تولیدی تعطیل و داد وستدها بسته است، گفت: قشر ضعیف جامعه بسیار محروم بوده و جوانان تحصیلکرده نیز به خاطر بیکاری دست به بغل مانده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار