20. بهمن 1394 - 9:25   |   کد مطلب: 9230
رحیم پورازغدی در اختتامیه جشنواره ملی «سایه پدر و مهر مادر»:
حجاب نه وظیفه بلکه حقوق زن است / کاهش نظارت زن در خانه آسیب‌های جدی را به دنبال دارد
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه حجاب قبل از اینکه تکلیف زن باشد، حق زن است، گفت: کم شدن حضور زن در خانه و فرزندان زمینه ساز بسیاری از مشکلات خواهد شد.
رحیم پور ازغدی خانواده حجاب

به گزارش شبنم ها؛ به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس « سایه پدر و مهر مادر»  استاد حسن پورازغدی اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی، زن باید برای رسیدن به عزت از عفت خود می‌گذشت و یا برعکس این موضوع؛ در آن زمان برای داشتن عزت و اجتماعی شدن این شرط وجود داشت که  برهنه باشی و از والدین و والدین شدن صرف نظر کنی که این تفکر بیشتر در غرب نمایانگر است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی داشتن عفت، حیا و نهی از منکر برای زنان تعریف جدید پیدا کرد و به اینجا رسید که می توان زن بود، حجاب داشت، عفت داشت و بدون اینکه خانواده متلاشی شود در تمامی عرصه های اجتماع مشارکت کرد؛ البته مخالفان با عفت و مشارکت زنان موانعی را نیز ایجاد کردند.

رحیم پورازغدی ادامه داد: در قرون گذشته خصوصا در جوامع غربی برهنگی زن به این شکل نبود بلکه در خود غرب که امروز برهنگی زن را فرهنگ می داند، زنان با شخصیت پوشیده بودند و از آن طرف زنانی که فحشا می کردند، برهنه می شدند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برهنگی زن در صد سال اخیر، خصوصا جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد؛ به جای اینکه ویروس برهنگی عیب و پدیده ننگ آور و شرمساری باشد باعث افتخار و مسابقه فرهنگی شد تاجایی که سبک زندگی  را در غرب تغییر داد و چیزی جز فروپاشی خانواده، استفاد ه ابزار از زن در بر نداشت که این مسئله ناشی از تفکر سرمایه داری و صهیونیستی بود که از اصولشان نیز بود.

وی با بیان اینکه در غرب مدام می گفتند زن در تمام تاریخ پوشیده بود و حال ما بدن و جسم زن را کشف کرده ایم و به جای اینکه خود را پنهان کند، کاری کردیم که خود را آشکا سازد، گفت: غرب حدود را به جای حقوق تعریف کرد و حقوق را به جای حدود تعریف کرد و از این رو تعریف انسان، زن، حیا، عفت و زندگی عوض شد تا جایی که در غرب خانه و خانواده پدیده ای ننگ آور شده است.

رحیم پورازغدی گفت: در دوره پهلوی اول کشف حجاب را به زور اجرا کردند و بر این باور بودند که تا 5 روز دیگر زن با حجاب در خیابانها نخواهد بود از آنجایی که با مقاومت مردم، خصوصا زنان مواجه شدند تصمیم به تشویق و فرهنگ سازی به بی حجابی گرفتند و گفتند: باید کاری کنیم که خود خانواده ها برهنه شوند و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ایران، زنان با پوشش در عرصه های حساس نظیر لغو تحریم تنباکو، دفاع از امیرکبیر برای جلوگیری از هرزگی قد علم کردند و در طول تاریخ ایران از این دست نمونه ها زیاد است؛ حجاب قبل از اینکه تکلیف زن باشد، حق زن است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کرامت والدین با خانواده گره خورده است، پس از انقلاب اسلامی زنان هم علاوه بر وظیفه مادری ، خانه و خانواده و اینکه کانون خانواده بهم نریزد به عنوان شهروند مسلمان توانستند در همه عرصه ها حضور داشته باشند که این ویژگی زنان مسلمان ایرانی موفقیت آمیز بود اما در اغلب دنیا شکست خورد چرا که زن در حفظ هم زمان خانواده و فعالیت بیرون از خانه شکست خورد و خانواده فدای حضور زن در اجتماع شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افرزود: ما نمی خواهیم جایگاه زنان در تمامی عرصه ها را از دست بدهیم اما باید کاری کنیم که مثل غرب قربانی نشویم و اگر بتوانیم بین حضور زن در اجتماع و خانواده تعادل برقرار کنیم ، معجزه بزرگ مجدد دیگری اتفاق می افتد، متاسفانه رشد جمعیت منفی است و ما در 20 سال آینده پیرترین کشور می شویم که این مسئله منجر به مشکلات در تولید، اقتصاد، نشاط، هیجان و قدرت دفاعی به وجود می آورد.

پورازغدی ادامه داد: سرعت و شدت رشد تحول زنان در سطح دانش و فرهنگ در 26 سال گذشته بسیار چشم گیر است و زنان مسلمان جامعه ما به حقوق خود واقف شده اند، این حضور نباید باعث شود حضور زن در خانه کم شود چرا که نظارت کم زن در خانه و فرزندان زمینه ساز بسیاری از مشکلات خواهد شد، و از طرفی با وجود وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و موبایل مشکلاتی نظیر بد بینی ، ایجاد فاصله عاطفی، محرومیت های جنسی و دعوت های جنسی در بیرون از منزل می تواند افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد در غرب که ازدواج را مانعی برای آزادی زن می دانند اما در حقیقت ازدواج بیشتر به نفع زن است و برهنگی و بدحجابی زن به نفع مردان است، در اغلب دنیا مردان از ازدواج فرار می کنند اما می خواهند با زن ارتباط داشته باشند و لذتشان را ببرند اما از طرفی زیر بار مسئولیت زن، نروند؛ مردان شهوت ران، ضد حجاب و مخالف ازدواج هستند و زن را شی یک بار مصرفی می دانند که پس از استفاده خود را درگیر کارهای دیگر زن نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار