12. مرداد 1399 - 12:13   |   کد مطلب: 9051
چند ماه است که ازدواج کرده ام اما تازه فهمیدم که هیچ چیز از زندگی نمیدانم. من بلد نیستم به شوهرم آرامش بدهم.انگار او و علایقش را نمی شناسم و نمی توانم آن طور که او توقع دارد رفتار کنم. وقتی باهم حرف می زنیم به نتیجه نیم رسیم. لطفا راهنماییم کنید تا طریقه آرامش دادن به همسرم را یاد بگیرم؟

 به گزارش شبنم ها به نقل از تبیان، مهمترین عامل در ایجاد رابطه مثبت در زندگی زناشویی شناخت درست همسر است. این شناخت هم از طریق صحبت و گفتگو حاصل می شود .شما هم از رفتار و سکنات همسر و هم از خودابرازی هایی که همسرتان می کند، می توانید از او شناخت بیشتری پیدا کنید مثلا وقتی همسر شما از آرزوها و رویاهای کودکی خود صحبت می کند و یا اطرافیانش در مورد کارها و خاطراتی که از او دارند صحبت می کنند خود راهی برای کسب شناخت اوست.
ضمن اینکه خود شما هم باید در زمینه مهارتهای زندگی زناشویی زیاد مطالعه کنید. در این زمینه هم کتاب زیاد نوشته شده است و هم بخش خانواده ایرانی سایت تبیان مقالات متعددی دار.دضمنا قطعاً در یک رابطه زناشویی تعامل جز لاینفک یک زندگی مشترک است. شما باید حرف های تان را باهمسرتان در میان بگذارید و از او هم بخواهید چنین کاری را انجام دهد. اما گفتگوی بین همسران کار چندان راحتی نیست.

اگر می خواهید به همسرتان آرامش بدهید ، باید از او شناخت پیدا کنید ، تعریف او از خوشبختی را پیدا کرده و از دید خودتان به موضوعات نگاه نکنید و در خانه بجای من و تو به ما فکر کنید.

بهتراست برای اینکه تعامل تان با مشکل رو به رو نشود:
«زمان و مکان خوبی را انتخاب کنید.
با لحنی دلنشین و جذاب از طرف خودتان صحبت کنید.
به علایق همسرتان بپیوندید و خواسته هایی را به نفع او مطرح کنید.
بی میلی و پاسخ های سرد همسرتان را تصدیق کنید.
همسرتان را به حرف زدن دعوت کنید.
حق انتخاب را به حداکثر برسانید.
مراقب باشید که مرزها را زیر پا نگذارید یعنی مطلبی را به طرز نامناسب مطرح نکنید.
با لحن مطالبه آمیز، شکوه گرانه، دو پهلوو آزاردهنده حرف هایتان را بیان نکنید.
توقع نداشته باشید هر چه می خواهید به دست آورید.»
اگر می خواهید به همسرتان آرامش بدهید ، باید از او شناخت پیدا کنید ، تعریف او از خوشبختی را پیدا کرده و از دید خودتان به موضوعات نگاه نکنید و در خانه بجای من و تو به ما فکر کنید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار