15. ارديبهشت 1399 - 19:40   |   کد مطلب: 8437
مصرف زیاد شکر باعث نازایی می‌شود مواد درون شکر و کربوهیدرات ناشی از آن بر روی رحم زنان اثر می‌گذارد و در نتیجه باعث نازایی می‌شود.

به گزارش شبنم ها به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر سوسن پارسا متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف شکری که کربوهیدرات بالا دارد، باعث افزایش قند خون می‌شود. مصرف شکر را باید با توجه به مقدار کالری که در بدن تولید می‌‌کند استفاده کرد. 

 
وی افزود: محققان به این نتیجه رسیده‌‌اند مصرف زیاد شکر باعث نازایی، چاقی و به هم خوردن سیستم بدن می‌شود. مصرف شکری که کالری بسیار زیادی داشته باشد، نظم عادت ماهانه در زنان را به هم می‌زند. تغذیه باید تعادل و تناسب داشته باشد مصرف زیاد هر چیزی می‌تواند تعادل بدن را به هم بزند و باعث نابودی سیستم اعصاب مرکزی شود. 
 
وی تصریح کرد: شکر نوعی کربوهیدرات ساده است اگر مقدار کالری دریافتی شکر بیش از حد معمولی باشد روی قلب، مرکز ثقل بدن، کلیه و سیستم مغز و اعصاب تأثیر منفی می‌گذارد و قلب را نابود می‌کند. به جای مصرف شکر می‌توان مصرف روغن جامد را بالا برد که بر بدن تأثیرات مثبت فراوان می‌گذارد. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: مصرف بیش از حد شکر باعث بروز چاقی در شکم، پاها و ران زنان می‌شود و در آقایان فقط بر روی پاها اثر می‌گذارد. هر چقدر مقاومت به انسولین در بدن بیشتر باشد، مصرف کالری هر فرد بیشتر می‌شود. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است به جای مصرف چایی با شکر یا قند، آن را با خرما یا شکلات مصرف کرد. 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار