17. آذر 1394 - 19:00   |   کد مطلب: 8321
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان:
همدان فاقد مرکز تخصصی ترک اعتیاد برای بانوان است
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان هیچ گونه مرکز تخصصی ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای بانوان وجود ندارد.
همدان فاقد مرکز تخصصی ترک اعتیاد برای بانوان است

 به گزارش شبنم ها، امیر کوکاییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان دو کمپ ترک اعتیاد بانوان در نهاوند و همدان و 17 مرکز درمان متادون‌تراپی وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه در دو سال گذشته رشد اعتیاد در زنان دو برابر شده است که عوامل مختلفی همچون وجود آرایشگاه‌هایی که زنان را به لاغری ترغیب و تشویق می‌کنند، رشد طلاق در جامعه، وجود فشارهای روحی و روانی می‌تواند از عوامل رشد اعتیاد در چند سال اخیر باشد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به یکی دیگر از مسائل اساسی گسترش اعتیاد در زنان اشاره کرد و گفت: فرهنگ جامعه به گونه ای در مواجهه با این مسئله دچار قبح‌شکنی شده است و در چند سال گذشته مواد مخدر از نوع سنتی به سوی صنعتی شدن سمت و سو گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان هیچ گونه مرکز تخصصی ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای بانوان وجود ندارد، در ادامه سخنانش تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان در این راستا برای آگاه‌سازی افراد از عوارض و خطرات اعتیاد تاکنون 340 هزار نفر را در محیط‌های مختلف دانشگاهی، محیط کار و محلات مورد آموزش قرار داده است تا این افراد از اثرات مصرف مواد مخدر و پیامدهای آن آگاه شوند.

کوکاییان بیان کرد: در هشت ماهه امسال در مجموع 8 هزار و 700 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای ترک اعتیاد خود مراجعه کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسان معتقدند اضطراب و افسردگی، پرخاشگری، کاهش تمرکز و عدم اعتماد به نفس و خودباوری از عوامل روانی موثر گسترش اعتیاد در جامعه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار