2. آذر 1394 - 16:54   |   کد مطلب: 8146
در دومین روز از ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان صورت می گیرد
اجرای نمایش تعزیه « مسلم بن عقیل (ع) » و نمایش « در قاب ماه »
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت : در دومین روز از ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان علاوه بر نمایش « در قاب ماه » نمایش تعزیه مسلم بن عقیل نیز اجرا می گردد.
و نمایش « در قاب ماه »

به گزارش شبنم ها به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان ، داود ابوترابی گفت :  ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان از روز شنبه سی ام آبانماه و با اجرای نمایش « مرا همیشه گمشده ای بود»   در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی  کار خود را آغاز نمود  که با استقبال مناسبی از طرف مردم علاقمند به اهل بیت (ع) و هنر نمایش همراه بود.

وی  با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و همچنین دفتر  انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت :  در روز نخست این همایش  نمایش  « مرا همیشه گمشده ای بود»   کاری از گروه نمایشی آریا همدان  در دو سانس صبح «ویژه مدارس» و عصر ( اجرای عموم) بروی صحنه رفت.

ابوترابی گفت :   دردومین روز از این همایش نیز  نمایش « در قاب ماه  » به کارگردانی « غلامرضا ناصری»  از شهرستان تویسرکان در دو سانس (صبح و عصر )  بروی صحنه می رود  و  همچنین از ساعت  نیز   گروه شبیه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) شهر مریانج  در مقابل مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی به اجرای تعزیه  حضرت مسلم بن عقیل (ع) خواهند پرداخت  .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود : نمایش « در قاب ماه  » کاری از هنرمندان شهرستان تویسرکان بوده  که بیش از 20 نفر از هنرمندان این شهر در آن به ایفای نقش پرداخته و   به کارگردانی و سرپرستی غلامرضا ناصری  از هنرمند  برجسته شهر تویسرکان بروی صحنه خواهد رفت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تماشای اجراهای  ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان در سانس عصر برای عموم مردم آزاد می باشد تاکید کرد :  با توجه به جدول اجراها  علاوه بر روز یکشنبه ف در روزهای سه شنبه و پنج شنبه نیز اجرای نمایش تعزیه (شبیه خوانی ) را نیز در مقابل مجتمع شهید آوینی خواهیم داشت.

ششمین دوره همای شتئاتر عاشورائیان همدان از 30 آبان تا 5 آذر ماه در مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی برگزار می گردد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار