2. آذر 1394 - 9:01   |   کد مطلب: 8138
حکیمیان،گفت: مدیران ارشد فرهنگی کشور و آحاد مردم، آسیب‌های حوزه زن و خانواده را ،جدی گرفته و به مقابله با آسیب‌ها با تقویت فرهنگ دینی و ملی بالاخص در نسل جوان بپردازند چرا که بی‌شک غفلت از نسل نو که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال شکل گیری است بهایی سنگینی دارد.
 مدیران ارشد فرهنگی کشور،آسیبهای حوزه زنان و خانواده را جدی بگیرند/ غلفت از نسل نو، بهایی سنگین دارد

 به گزارش شبنم ها، معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه مبنای تربیت در اسلام بر اساس سه موضوع توحید، نبوت و معاد است، گفت: این موارد باید از طریق آموزش و پرورش و خانواده‌ها مطرح و در اندیشه و عمل مردم جریان پیدا کند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه کشور، گفت: جنگ نرم از ابتدای خلقت انسان شروع شده است، زمانی که شیطان با تکبر  بر انسان سجده نکرد و قسم خورد با انسان دشمنی کند به جز بندگانی که در زمره مخلصین قرار دارند در حقیقت این جنگ بیشترین آسیب را به حوزه  زن و خانواده وارد کرده است.  

حکیمیان در ادامه جنگ نرم را طولانی‌ترین و وسیع‌ترین جنگ دنیا، عنوان کرد و گفت: در این جنگ بیشترین تمرکز بر روی زنان است و به واسطه برنامه‌های طولانی مدت مستکبرین و صهیونیسم بین الملل، جامعه جهانی به شدت در این حوزه‌ها ( زن و خانواده) دچار اسیب شده است و در حقیقت این سرنوشت بشریت است که به مخاطره افتاده است.

وی ادامه داد: ملت ایران با برپا کردن انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اولین "نه " بزرگ را برای این رویکرد پرشتاب مستکبرین به زبان آوردند و بهای آن را هم پرداختند اما جای خوشحالی است که امروزه در سراسر عالم علم‌های مبارزه با جنگ فرهنگی صهیونیسم بین الملل با اخلاق، خانواده و شرافت انسانی توسط آزادگان برافراشته می‌شود و حتی در کشورهای غربی، مبارزاتی در حال شکل گیری است بدون شک فطرت انسان ها به راحتی توسط دست نشانده‌های شیطان قابل سرکوب نیست و در جایی خودش را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: در ایران اسلامی به واسطه غنای فرهنگی که از آن برخوردار است به جا است که مدیران ارشد فرهنگی کشور و آحاد مردم آسیب‌های حوزه زن و خانواده که در حقیقت اهم آن همان آسیب‌های سبک زندگی است که مقام معظم رهبری در خراسان شمالی بیان کردند جدی گرفته و هم نوا با ملت به مقابله با آسیب‌ها و تقویت فرهنگ دینی و ملی بالاخص در نسل جوان بپردازد. بی شک غفلت از نسل نو که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال شکل گیری است بهایی سنگینی دارد و چه بسا آسیب‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد که در آن صورت هیچ کدام از ما پاسخی در مقابل خداوند، اهل بیت ع و امام و شهدا نخواهیم داشت.

وی در ادامه اظهارداشت: جامعه‌ای که بخواهد سالم، مقتدر، باعزت و پیشرو زندگی کند باید سه اصل سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اخلاق را که هر سه بهم شدیداً وابسته هستند مد نظر قرار دهد و همواره برای آن در تلاش باشد.

حکیمیان با اشاره به بحران معنویت، اظهارداشت: بحران معنویت به وضعیتی اطلاق می گردد که در جامعه  بَد، بد محسوب نمی‌شود! و این سبک بحران در رگ‌هایی از جامعه ما نفوذ پیدا کرده و بعضی رفتارها و خصوصیاتی که زمانی بسیار حرمت داشت در شرایط فعلی بد محسوب نشده  و حتی با شیطنت های دشمنان به ارزش هم تبدیل می شود. از جمله این مسائل می توان به موضوع کسب مال حرام، رعایت نکردن حریم‌ها در حوزه عفاف و حجاب و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم یک جنگ جهانی است بر لزوم مقابله جهانی با آن تأکید کرد و گفت: 20 سال قبل یک زن ژاپنی کتابی با موضوع (100سال مبارزه غرب با عفاف زن ژاپنی)نوشت و در سایر کشورها نیز جنبش هایی در حال شکل گیری است مسئله این است که ما باید به عنوان ملتی که برخوردار از فرهنگ بسیار متعالی برگرفته از اسلام ناب محمدی است تلاش کنیم تا در صفحه مبارزه با جنگ فرهنگی مستکبرین خط قدم بوده و برای سایر ملل پرچمدار و الگو باشیم و قطعا ملت ما می‌تواند در حوزه زن و خانواده با بهره گیری از توصیه های مقام معظم رهبری بالاخص الگوی سوم به این پدیده مبارک دست پیدا کند و در این حوزه عزم ملی حرف آخر را می‌زند.

حکیمیان در ادامه به اهمیت معرفی و نهادینه کردن نذر فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه والدین فرزندان را مصرف کنننده بار می‌آورند ولی در برابر تربیت نسل مسئولیتی ندارند! در این زمینه برگزاری کارگاه‌های" مهارت زندگی" برای دختران در جهت رفع ناکارآمدی آنها در زندگی، نشست های سبک زندگی" به مناسبت‌های مختلف، گارگاه‌ها با موضوع تبیین جنگ نرم  و "مادران، پرچمداران مقابله با جنگ نرم" به پایگاه ها ابلاغ شده است و از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ضروری است مسئولین پایگاه و حوزه‌های مقاومت بسیار این سه برنامه را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار