30. آبان 1394 - 8:40   |   کد مطلب: 8127
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد:
دانشجویان سطح مطالعه خود را افزایش دهند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، خواستار افزایش سطوح مطالعاتی دانشجویان به عنوان مروجین بشردوستی شد.
دانشجویان سطح مطالعه خود را افزایش دهند

به گزارش شبنم ها، بهروز کارخانه‎ای در بازدید از نمایشگاه کتاب برپا شده در مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر همدان به منظور گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، نیاز به مطالعه برای ارتقا در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را یک ضرورت غیر قابل اجتناب و فراگیر برای همه جوامع عنوان کرد.
وی در همین زمینه با اشاره به قرار گرفتن در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، تجلیل از کتابداران، تشویق مردم به انس با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه را از جمله اقدامات شایان توجه در همه دوران‎ها دانست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: این اقدامات گرچه به صورت نمادین در هفته کتابخوانی چشمگیرتر است اما نباید تنها به این هفته اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه اگر کتاب گران شود، فرهنگ لطمه جبران‎ناپذیری دیده و زمینه برای تهاجم فرهنگی ایجاد شده است، از لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به ترویج فرهنگ مطالعه سخن گفت.
کارخانه‎ای افزود: با کاستن از هزینه خرید کتاب، به شور و اشتیاق عامه مردم برای قرار دادن کتاب در سبد خانوار خود افزوده می‎شود و این مهم باید مورد توجه مسئولان امر در همه سطوح اعم از مدارس، دانشگاه‏‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مطالعه باید خودجوش و با اشتیاق باشد، در ادامه سخنانش مطالعه فراوظیفه‌ای و براساس نیازهای اجتماعی، فکری و فرهنگی با هدف افزایش آگاهی، شعور و درک متقابل را بهترین شکل مطالعه قلمداد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به دانشجویان مرکز علمی کاربردی توصیه کرد در کنار مطالعه کتاب و منابع درسی، به مطالعه کتاب‎های غیر درسی به ویژه مرتبط با زمینه کاری خود پرداخته و با مطالعه بیشتر درخصوص اهداف جمعیت هلال احمر مبنی بر ترویج صلح و نوعدوستی و نجات جان انسان‎ها، مروج بشردوستی باشند.
گفتنی است؛ این نمایشگاه در ایام هفته کتاب و کتابخوانی از ساعت 10 تا 16 هر روز در محل سالن مطالعه مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر همدان پذیرای عموم علاقه‎مندان با امکان عضویت رایگان در کتابخانه این مرکز با بیش از 30 هزار جلد کتاب در زمینه‎های مختلف است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار