1. آبان 1394 - 13:17   |   کد مطلب: 7735
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین گفت: 5 تا8آبان ماه مردم شهرهای همدان، ملایر، گل تپه و17آبان شهرفیروزان میزبان پیکر های مطهر 6 شهید گمنام می باشند.
 حال و هوای دارالمومنین در ایام محرم با عطر حضور شهدای گمنام

به گزارش شبنم ها،نماینده کمیته جست و جوی مفقودین با گرامیداشت ایام عزاداری سرورو سالار شهیدان گفت: حال وهوای محرم امسال همدان، باشهادت شهیدان مدافع حرم رنگ وبویی حماسی به خود گرفت به طوری که این روزها همه جای شهرمزین به تصاویر شهیدان بزرگ ووالامقامی هچون حسین همدانی ،مجیدصانعی،مجتبی کرمی و سید محمد میلاد مصطفوی که منبعد با عنوان مدافعان حرم شناخته می شوند، می باشد.
وی با قدردانی از حضور گسترده و با شکوه مردم در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم احترام به این شهیدان والامقام را از جمله دلایل تغییردرزمان حضور شهدای گمنام دراستان برشمرد .

  زمردیان افزود:از5 تا8آبان ماه مردم شهرهای همدان، ملایر، گل تپه و17آبان شهرفیروزان میزبان پیکر های مطهر 6 شهید گمنام می باشند.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در ادامه گفت: این شهدای والامقام به ترتیب شانزده، بیست وسه، بیست وچهار وبیست وهفت ساله بوده ودرمناطق عملیاتی شرق دجله،شرهانی،مجنون وشلمچه درخاک عراق تفحص شده و متعلق به عملیات های محرم درسال61،خیبردرسال 62،بدر درسال63وآفندی کربلای 5درسال 65 می باشند.
وی پیرامون برنامه های حضور شهدا در استان افزود: در مرحله اول قریب به 14 برنامه برای گرامیداشت این شهداوالامقام عملیاتی میشود که باتشکیل ستادهای شهرستانی درهمدان، ملایر، گل تپه و فیروزان ازطریق مسئولین مربوطه منعکس خواهدشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام به ترتیب درحوزه علمیه امام علی (ع) ملایربا یک شهید ،ستادسپاه انصارالحسین( ع) همدان با یک شهید ،پارک صباگل تپه با دو شهید در روزهای ششم، هفتم و هشتم آبان ماه به خاک سپرده خواهند شد
وی در ادامه گفت: 2 شهید والامقام دیگر نیز 17 آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) درپارک کشاورز فیروزان به خاک سپرده می شوند که جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری آنها بعدا اطلاع رسانی خواهد شد
زمردیان با اشاره به جایگاه ویژه مسئولین و مردم در میزبانی از شهدا تصریح کرد: در خواست میزبانی از شهدای معزز گمنام از سوی مسئولان این شهرهاکه شامل امام جمعه ، فرماندار و یا بخشدار، شهردار ،اعضا شورای شهر فرمانده سپاه و مدیربنیادشهیدبه همراه جمعی از مردم و جوانان عزیز میباشد به این نمایندگی ارسال شده ومنبعدبه عنوان اعضاهیئت امنای حرم شهداگمنام، متولیان اصلی میزبانی از این شهدا خواهند بود.
وی گفت: دلیل انتخاب این مسئولین به عنوان متولیان، جایگاه این افزاد درشوراهای فرهنگ عمومی،ترویج ایثاروشهادت وساماندهی گلزارشهدادرهرشهرستان می باشند تا انشاالله امکان برنامه ریزی مناسب برای اجرای مراسمات فرهنگی درکنارمزاراین شهداوالامقام وتامین منابع مالی بیش ازپیش فراهم گردد
زمردیان با اشاره به نقش کلیدی مردم در حفظ و صیانت از ارزش ها و آرمانهای 8 سال دفاع مقدس ابراز کرد : اگرمسئولان مربوطه ازتوان مردمی دربرپایی مجالس ونگهداری مزاراین شهداغافل شوند خسران عظیمی خواهند دیدچراکه بهرمندی ازوجود تشکل های مردمی درانجام امورفرهنگی عمق بخشی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ومنویات مقام عظمای ولایت است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار