26. مهر 1394 - 8:45   |   کد مطلب: 7653
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: احقاق مطالبات زنان، در گرو فعال شدن تشکل‌های بانوان است.
احقاق مطالبات زنان، در گرو فعال شدن تشکل‌های بانوان است

به گزارش شبنم ها به نقل ایسنا، منطقه همدان، "مسعود بکایی" در جلسه کمیسیون بانوان شهرستان اسدآباد، افزود: تشکیل تشکل‌های بانوان و فعال بودن این تشکل‌ها در پیگیری مطالبات این قشر موثر بوده و درخواست آنان را در روند خواسته‌هایشان محقق می‌سازد.

وی اظهار کرد: لازم است تا در شهرستان اسدآباد نیز چند انجمن و مؤسسه در حوزه دفاع از حقوق صنفی زنان راه‌اندازی و در ایجاد این انجمن‌ها پیگیری و تلاش شود.

بکایی با بیان اینکه محدودیت‌ها مانع از حضور اثرگذار دائمی زنان و بانوان در جامعه نیست، افزود: باید زمینه بروز و ظهور و توانمندی بانوان در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ارتقاء یابد و از فرصت‌ها در این راستا استفاده شود.

وی با تاکید بر اثرگذاری بانوان در جامعه یادآور شد: لازم است پیشتازان عرصه امور بانوان به ایجاد تشکل های غیردولتی و فعال کردن این انجمن‌ها در شهرستان توجه ویژه‌ای کند.

بکایی با اشاره به اینکه فرصت برابری مردان با زنان در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بانوان، از فرصت‌های جامعه در بخش‌های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی به نحو احسن استفاده کنند.

وی نبود مکان و فضای ورزشی برای بانوان را از جمله مشکلات شهرستان عنوان و تصریح کرد: باید به مشکلات در بخش بانوان روستایی نیز توجه ویژه‌ای شود چراکه در حال حاضر ترکیب جمعیتی زنان در روستاها بیشتر بوده و این امر در آسیب‌پذیری دختران و زنان اثر منفی خواهد داشت.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار