15. مهر 1394 - 7:10   |   کد مطلب: 7558
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد.
 وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور/انجام 250 هزار سقط جنین

 به گزارش شبنم ها به نقل از ایرنا ؛ محمد اسماعیل مطلق سه شنبه در حاشیه همایش 'تحولات جمعیتی ایران ، فرصت ها و تهدیدها' اظهار کرد: به منظور کاهش شمار زوجهای نابارور وزارت بهداشت برنامه دارد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان افزود: بر این اساس تمامی داروهای مورد نیاز برای باروری زیر نظارت بیمه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ناباوری ثانویه، عوامل محیطی و عفونتهای موثر در ناباروری، مرکزی در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت زیر نظر دفتر سلامت خانواده تشکیل شده است که دستورالعمل و مصوبات آن در دیگر استان ها در حال اجرا است.

*250 هزار سقط جنین
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان یادآوری کرد: 250 هزار مورد سقط جنین در کشور رخ داده است که این آمار روند نزولی را طی می کند.
دکتر اسماعیل مطلق علت کاهش سقط را آموزش های صورت گرفته برای باروری بر اساس خواسته، میل و اراده مادران ذکر کرد.
وی آموزشهای قبل و پس از از دواج و پس از بارداری را در جلوگیری از باروری ناخواسته و سقط جنین تاثیر گذار دانست.

* سزارین کاهش یافته است
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: ابتدا پیشگیری از ناباروری ثانویه در دستور کار است تا عواملی که موجب ناباروری می شوند رفع شده و افراد نابارور صاحب فرزند شوند.
اسماعیل مطلق در ادامه از افزایش زایمان طبیعی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اجرای برنامه تحول سلامت شاهد افزایش پنج تا 10 درصدی زایمان طبیعی و کاهش استقبال از سزارین هستیم.
وی گفت: موضوع تنظیم خانواده تنها با در نظر پزشک متخصص آن هم در صورتی که بارداری برای مادران آسیب پذیر و مخاطره آمیز باشد صورت می گیرد.
وی هدف از برگزاری این همایش را افزایش ازدواج، کاهش طلاق ، افزایش امید به زندگی و کاهش بیماری روانی، تحکیم بنیان خانواده و بالندگی و پویای خانواده ها ذکر کرد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار