13. مهر 1394 - 6:20   |   کد مطلب: 7528
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در بیست وپنجمین نشست سراسری سرپرستان روزنامه کاروکارگر فقر آموزش در فناوری نوین را زمینه ساز ریزش نیرو در بخش تولید دانست وگفت: همیشه ریزش نیرو ناشی ازضعف مدیریت یا عملکرد دولت نیست.

به گزارش شبنم ها، علیرضا مهرابی با بیان این مطلب افزود: امروز دگرگونی و تغییر و تحول در مشاغل و سرعت تکنولوژی باعث تولید مشاغل جدید شده واگرنیروی کار ومولد کشور نتوانند خود را با تکنولوژی جدید وفناوری نوین همراه کند از غافله پیشرفت عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه روشهای سنتی در زمان کنونی پاسخگوی نیاز تولید نیست، افزود: هوشمند شدن خطوط تولید، حرکت جامعه و فعالیت های اقتصادی به سمت تخصصی شدن را یک ضرورت اجتناب ناپذیر کرده است.

مهرابی اظهار کرد: امروزه 70 هزار شغل در جهان تعریف شده و مانیز چاره ای جر حرکت و تربیت نیروی کار ماهر و کارآفرینی متناسب با فن آوری روز و نیاز بازار کار برای عبور از چالشهای اقتصادی موجود نداریم.

این مسئول با بیان اینکه آموزش های بازار محور رویکردهای سازمان آموزش فنی وحرفه ای است گفت: متاسفانه آموزش های مراکز آموزش عالی متناسب با نیاز بازار نیست و هم اکنون عرضه نیروی کار با تقاضای بازار همخوانی ندارد.

مهرابی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد متقاضیان آموزش های مهارتهای فنی وحرفه ای را دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم به بالا شامل میشود گفت: این امر آموزشهای متناسب با تقاضای بازار را در مراکز آموزشی  بیش از پیش ضروری کرده است.

مهرابی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند جنبش کارآفرینی و مهارت آموزی است ،نقش رسانه های  گروهی در ایجاد این باور را بسیار مهم دانست و خواستار همکاری رسانه های ارتباط جمعی در این زمینه شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار