4. بهمن 1398 - 11:37   |   کد مطلب: 7476
بعضی چیزها هست که تا از دست نرود، قدرش را نمی دانیم. اما 10 چیز هست که تا مادر نشویم، از ارزشش بی خبریم.
۱۰ نکته ای که تا مادر نشوید، نمی دانید

 ۱-چقدر خوابیدن گرانبهاست.

هر زن بچه داری به شما می گوید که قدر ساعت خواب خود را بدانید. چون زمانی که باردار می شوید برای خوابیدن و رفع خستگی روزانه با کمبود زمان مواجه می شوید.

در گذشته شش ساعت خواب برای شما کافی بود. اما حالا فراموشش کنید. فقط زمانی که نوزاد شما چرت می زند، می توانید لحظه ای پلک خود را بر هم بگذارید.

 

۲-داشتن وقت آزاد چه معنایی دارد؟

شما آن لحظاتی را که تازه بچه دار شده اید، به خوبی به یاد دارید. قبلا شما ممکن بود گاهی روی صندلی بنشینید و احساس کنید که حوصله تان سر رفته است. اما این مساله دیگر برای شما هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

گاهی آرزو می کنید مانند گذشته حتی برای ده دقیقه هم که شده برای خود زمان داشته باشید. حالا دیگر پس از خوابانیدن و قرار دادن نوزاد در تختخواب، حوصله و کشش انجام هیچ کاری را ندارید مگر اینکه بخوابید.

 

۳-شیوه ای تازه و نوین برای سریع غذا خوردن

من قسم می خورم که هیچ کس به سرعت مادرانی که تازه بچه دار شده اند، غذا نمی خورد و کسی هم مثل مادرانی که فرزندان آنها بزرگ شده اند، آهسته غذا نمی خورد.

به نظر می رسد تمامی نوزادان دارای حس ششمی هستند که دقیقا زمان غذا خوردن مادرشان را می فهمند. به همین دلیل هم در این زمانی گریه می کنند. تحقیقات نشان می دهند که در واقع نوزادان نمی خواهند که مادرشان غذا بخورد. این در حالی است که وقتی خودشان احساس گرسنگی می کنند، می خوا هند مادرشان به آنها شیر بدهد.

این است که مادران مجبورند غذای خود را با عجله بخورند. گویی در نقش ناجی نوزاد هستند. اگر پیش از این  شما هرگز یک ساندویچ را در مدت زمان دو دقیقه آماده نکرده اید، اکنون این کار را انجام خواهید داد.

 

۴-معنای واقعی بی نظمی و نابسامانی چیست؟

معنا و مفهوم واقعی نابسامانی و بی نظمی  خودش را در لگوها، حیوانات خانگی که مورد آزار قرار می گیرند، پیشبند های کثیف و انواع اسباب بازی های عجیب و غریب که ممکن است به هنگام شب در دست و پای شما فرو برود، نشان می دهند.

اما توصیه ما به شما این است که مانع این کارهای بچه ها نشوید.

 

۵-اولین ماه ها پس از بارداری چقدر  سخت است

در صورتی که بتوانید ماه های نخست خود را به خوبی پشت سر بگذارید، از عهده اداره کردن هر مساله ای در زندگی خود به راحتی برخواهید آمد؛ از شب های بی خوابی و شب زنده داری تا گریه های شدید و بی دلیل نوزاد که تا به حال برای شما اتفاق نیفتاده است

در این حالت برای مادران تازه کار ممکن است نگرانی و اضطراب به وجود آید اما تمامی این حالات طبیعی و گذراست.

 

۶-توان وقدرت درونی

اگر به شما بگویند که چهار ساعت خواب برای مادرانی که تازه صاحب بچه شده اند، کافیست، ممکن است برایت ان دور از تصور باشد.

اما مادران نیروی خدادادی درونی دارند که باعث عبور آنها از میان هر آنچه که مانع مراقبت عاشقانه از نوزادان شان می شود، می گردد.

هیچ عشقی مانند عشق مادر به کودک مقدس نبوده و احساس رضایت کامل را برای مادر به وجود نمی آورد..

 

۷-رنگ مدفوع نوزاد چگونه باید باشد

آنچه که نزدیکان شما ممکن است به شما نگفته باشند این مساله است که به هنگام مرخص شدن از بیمارستان و آوردن نوزاد به خانه ممکن است متوجه این موضوع شوید که رنگ مدفوع او به صورت طیفی از رنگهاست. اما خوشبختانه باید به شما بگوییم که هیچ ترسی به خود راه ندهید چرا که این رنگ کاملا طبیعی است.

 

۸-کودک شما به چه وسایلی نیاز دارد

آنچه به راستی برای کودک شما لازم است یک شیشه شیر و پستانک، لباس هایی برای گرم نگهداشتن او و جایی ایمن برای خوابانیدن اوست . نوزاد شما به اسباب بازی های زیاد نیازی ندارد چرا که  این وسایل اضافی باعث بی نظمی و نابسامانی خانه می شود.

 

۹-گذراندن دوران تازه مادر شدن برای مادران جوان

به هر ترتیبی که شده است از مادر بزرگ ها گرفته تا دوستان و خواهران مورد اعتماد و امین باید  به مادران جوان خصوصا آنانی که در خانه کار می کنند و یا به فعالیت های خارج از منزل می پردازند، کمک کنند.

به عنوان مثال می توان گفت که در شستشوی ظروف و یا نگهداری واستحمام کودک به او کمک نمایند.

 

۱۰-قلبا و باطنا چه اندازه رشد کرده اید.

به هنگام رشد کردن نوزاد در بطن خود گرمای عشق و محبت  وجود شما را در بر می گیرد و این احساس زمانی که او را در آغوش خود نگه می دارید چند برابر می شود.اگر این حس مربوط به فرزند دوم شماست، اصلا نگران این نباشید که نتوانید نوزاد دوم را اندازه کودک اول خود عاشقانه دوست داشته باشید. باید بدانید که تا قلب شما چنان بسرعت بزرگتر شده و پذیرای کودک دوم است که شما شگفت زده خواهید شد.

منبع:یاهو/انتهای متن/

دیدگاه شما

آخرین اخبار