24. شهريور 1394 - 9:19   |   کد مطلب: 7425
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل تعطیلی سینماها، شبکه های فارسی زبان ماهواره ای است که در درون خانواده ها نفوذه پیدا کرده و بیشتر آنان را نسبت به تماشای فیلمهای سینمائی بی رغبت نموده است.
 مهمترین عامل تعطیلی سینما ها شبکه های ماهواره ای است/فروپاشی نظام خانواده هدف اصلی دشمن

به گزارش شبنم ها، سعید حسینی در خصوص عدم رونق سینماهای کشور در گفتگو با خبرنگار تابان تربت، اذعان کرد: متاسفانه بشقاب های سمی ماهواره همچون قارچ درون خانواده ها نفوذ و رشد پیدا کرده تا جائی که خانواده ها را از برنامه های صدا و سیما و حتی فیلمهای سینما دور کرده است.

وی تصریح کرد: قبل از گسترش آنتن ها و شبکه های ماهواره ای بسیاری از مردم درسینماهای سراسر کشور با شور خاصی فیلمهای سینمائی را دنبال می کردند و بخصوص در اواخر هفته، رفتن به سینماها یکی از برنامه های ثابت و پایلوت خانواده ها بود، اما با ترویج شبکه های ماهواره ای، خانواده ها بصورت تدریجی و با شیب تندتری خود را از این مجموعه فرهنگی جدا کردند.

حسینی ترویج شبکه های ماهواره ای را یکی از مهمترین و راهبردی ترین برنامه های دشمن در عرصه جنگ نرم عنوان کرد و افزود: برخی خانواده ها بر این باورند که فرزندانشان فیلمهای بدون مشکل را در ماهواره تماشا می کنند و لذا از محتویات و اثرات مخربی که در آینده نزدیک بر نظام خانواده دارد بی اطلاع هستند.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی تاکید کرد: جبهه استکبار فروپاشی نظام خانواده ها را هدف قرار داده و مترصد این است تا عزم جوانان و نسلهای آینده انقلاب را نسبت به ارزشهای دینی و الهی سست و بی اراده کند.

وی خطاب به مسئولان و نهادهای فرهنگی کشور گفت: اگر نظام خانواده ها در جامعه اسلامی به مرحله فروپاشی برسد، دیگر کشور و انقلابی نخواهد ماند تا آن را مدیریت کنند و بهتر است برخی مسئولان فرهنگی به جای سیاسی کاری در مسائل مهم و کلان فرهنگی، تمام تمرکز خود را برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بسیج کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی اذعان کرد: متاسفانه در اراده مسئولان فرهنگی کشور عزمی دیده نمی شود و حتی دولتمردان وقت اعتقادی به این مسائل نداشته و در بسیاری از سخنان خود عنوان کردند که دولت مسئول بهشت و جهنم مردم نیست و مردم باید راه خودشان را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی نهادهای فرهنگی کشور بر اساس ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی بنا نهاده شده و اینگونه اظهارات در جامعه اسلامی در شان مسئولان فرهنگی نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار