17. شهريور 1394 - 11:01   |   کد مطلب: 7334
رئیس اتحادیه مبل‌ساز همدان:
برند ثبت شده‌ای از مبل در همدان وجود ندارد
رئیس اتحادیه مبل‌فروش و مبل‌ساز همدان با بیان اینکه اکثر تولیدات مبل همدان به دنبال برندسازی هستند، گفت: به‌دلیل مشکلات مالیات و ارزش افزوده اداره ثبت، برند ثبت شده‌ای از مبل در همدان وجود ندارد.
برند ثبت شده‌ای از مبل در همدان وجود ندارد

 به گزارش شبنم ها امیر کرمی‌ نظر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در همدان 200 واحد صنفی با پروانه کسب زیر نظر اتحادیه مبل‌ساز و مبل‌ فروش مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: علاوه بر 200 واحد مطرح شده 50 واحد صنفی بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند که پروانه کسب آنها در دست اقدام است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال چهار واحد صنفی لغو پروانه داشته‌اند که لغو پروانه‌ها به دلیل هزینه‌های سنگین مالیات و اجازه مغازه‌ها بوده است.

رئیس اتحادیه مبل‌ساز و مبل‌ فروش همدان با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان مبل همدان در جاده کربلا مستقر هستند، اضافه کرد: 70 درصد از مبل‌های موجود در همدان تولید همین استان بوده و تنها 30 درصد مبل‌ها از شهرهای دیگر وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مبل‌های تولیدی همدان بعد از تولید به یافت‌آباد تهران رفته و از آنجا مجدد با قیمتی بیشتر به همدان برمی‌گردد، تصریح کرد: همدان به توانایی تولید مبل رسیده و در این زمینه با شهرهای دیگر در حال رقابت است.

کرمی‌نظر افزود: دلیل چرخش مبل از همدان به تهران و مجدد به همدان کمبود سرمایه تولیدکنندگان همدانی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل تعداد بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات خود را به صورت نقد به تهران می‎فروشند و از تهران به صورت اقساط در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که این امر باعث افزایش قیمت می‌شود.

رئیس اتحادیه مبل‌ فروش و مبل‌ساز همدان با بیان اینکه تعدادی از تولیدکنندگان مبل در همدان سرمایه در گردش ندارند، بیان کرد: به دلیل نداشتن سرمایه در گردش فروشندگان همدانی به دنبال مشتریان دست به نقد هستند.

وی با بیان اینکه اکثر تولیدات مبل همدان به دنبال برندسازی هستند، خاطرنشان کرد: برند ثبت شده‌ای از مبل در همدان وجود ندارد.

کرمی‌نظر دلیل ثبت نشدن برند در همدان را ارزش افزوده اداره ثبت، مالیات و هزینه‌های ثبت دانست و ادامه داد: نبود نقدینگی، مالیات، گران بودن اجاره‌ها، متغیر بودن قیمت کالا و مواد اولیه از مشکلات عمده تولیدکنندگان مبل است.

وی مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز تولیدکنندگان همدان را مرغوب دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان برای حضور در بازار رقابت از دستگاه‌های پیشرفته در کارگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه مبل‌ فروش و مبل‌ساز همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه تا حالا هیچ تسهیلاتی شامل حال واحدهای صنفی اتحادیه مبل‌ساز و مبل‌ فروش نشده است، گفت: برای فعالیت تولیدی‌ها تاکنون هیچ وامی تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار