17. شهريور 1394 - 9:38   |   کد مطلب: 7327
مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان خبر داد:
«امیرعلی» و «فاطمه» رکورددار اسامی انتخابی همدانی‌ها
مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان گفت: نام «امیرعلی» با تعداد ۴۸۵ انتخاب و نام «فاطمه» با تعداد ۶۸۶ انتخاب رکورددار اسامی انتخابی همدانی‌ها در پنج ماه اخیر بوده اند.
«امیرعلی» و «فاطمه» رکورددار اسامی انتخابی همدانی‌ها

 به گزارش شبنم ها، عبدالله مقصودی فر در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه از نظر روان‌شناختی و جامعه‌شناختی اسم سازنده شخصیت انسان است، افزود: باید نام‌گذاری اسماء مذهبی و اسلامی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

وی تأکید کرد: در نام‌گذاری پسرها در استان همدان بعد از نام امیرعلی، ابوالفضل و محمدطاها در رده‌های بعدی بيشترين نام انتخابی پسران قرار داشته‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان یادآور شد: در گروه دختران نيز بعد از نام فاطمه، به ترتيب نام‌های زهرا و نازنين زهرا حائز بيشترين تعداد بوده‌اند.

عبدالله مقصودی فر در ادامه بابیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۹۷ نوزاد در استان همدان متولدشده است، گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۱۱۴ واقعه ولادت به ثبت رسيده که آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ولادت ثبت‌شده ۷ هزار و ۸۳۰ نفر پسر و ۷ هزار و ۲۸۴ نفر نیز دختر بوده‌اند، اظهار داشت: درمجموع به ازای هر ۱۰۷ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان بابیان اینکه ۹ هزار و ۶۶۶ مورد معادل ۶۳.۹ درصد از ولادت‌های ثبت‌شده در ۵ ماه نخست امسال شهری و ۵ هزار و ۴۴۸ مورد معادل ۳۶.۱ درصد نیز روستايی بوده است، عنوان کرد: بيشترين ولادت با ۳۲.۴ درصد مربوط به گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ سال بوده است.

عبدالله مقصودی فر ۹۹.۶ درصد از ولادت‌های ثبت‌شده را در مهلت قانونی ۱۵ روزه اعلام کرد و یادآور شد: ۲۴۹ مورد از ولادت‌های ثبت‌شده، در ۵ ماه نخست امسال مربوط به نوزادان دوقلو بوده است.

وی با آمار فوتی‌های استان همدان در ۵ ماه نخست سال ۹۴ نیز اشاره کرد و بابیان اینکه در این مدت ۴ هزار و ۲۴۴ واقعه فوت به ثبت رسيده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹.۹ درصد کاهش‌یافته است.

عبدالله مقصودی فر در ادامه، افزود: از مجموع فوت‌های ثبت‌شده در اين مدت ۲ هزار و ۴۸۵ نفر معادل ۵۸.۶ درصد مرد و هزار و ۱۷۵ نفر معادل ۴۱.۴ درصد هم زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  در ۵ ماه نخست سال جاری به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۷ مورد فوت در استان همدان به ثبت رسيده است، اظهار داشت: از تعداد مجموع فوت‌های ثبت‌شده دو هزار و ۶۹۸ مورد شهری و هزار و ۵۴۶ مورد هم روستايی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان بيشترين علت فوت را با تعداد هزار و ۲۰۵ مورد مربوط به بیماری‌ها قلبی و عروقی عنوان کرد و بیان داشت: بيشترين فوت با هزار و ۸۹۹ مورد مربوط به گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر به ثبت رسيده است.

عبدالله مقصودی فر در پایان یادآور شد: ۹۹ درصد از فوت‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسيده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار