11. شهريور 1394 - 18:09   |   کد مطلب: 7257
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه برخی نمادها و نشانه‌ها موجب ترویج خرافات در جامعه می‌شود، افزود: 70 درصد از گیرندگی افراد از لحاظ دیداری شکل می‌گیرد چراکه با دیدن نمادها و نشانه‌ها می توان به باورها و اعتقادات افراد پی برد.
غفلت از برخی نمادها و نشانه‌ها موجب ترویج خرافات در جامعه می‌شود

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در همدان با اشاره به راه ‌کارهای ترویج مناسبت‌های ملی و مذهبی، اظهار کرد: در راستای ترویج شعائر دینی فرهنگ‌سازی باید  مورد توجه جدی باشد و سپس این فرهنگ تبدیل به اعتقاد کنیم چرا که اعتقاد از باب الزامات فکری فرد انجام می شود و در اعمال ورفتار فرد ساری و جاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان در قالب فعالیت‎های مختلف علیه مناسبت‌های مذهبی فعالیت دارند، گفت: وجود ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای و ۳۵ شبکه ضد شیعی  گواه این مطلب است و این در حالی است که  شبکه‌های داخلی  ضعیف و دارای محدودیت در کشور با آن‌ها برابری نمی‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه غفلت از نماد ها و برخی اقدامات در مراسم های مذهبی را از جمله آسیب ها دانست و  افزود: فرد مسلمان باید در زندگی خود سبک زندگی اسلامی  داشته باشد و برنامه زندگی خود را بر اساس توجه به مناسبت ها و شعائر دینی چینش کند.

حجت‌الاسلام فلاحی  با اشاره به نقش مساجد به عنوان اولین و مهمترین  پایگاه های فکری  و موثر در عمق‌بخشی و معرفت افزایی گفت :متاسفانه و درعصر حاضر این نقش در حال کمرنگ شدن است و دشمنان در تلاش اند این مرکزیت را به حاشیه  ببرند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی، ایجاد فکر و فرهنگ سازی در عرصه ترویج شعائر دینی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت:گام  نخست دراین عرصه فرهنگ‌سازی و سپس تبدیل آن فرهنگ به باور و رفتار می باشد.

استاد حوزه علمیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور همدان به عوامل مؤثر در عمق‌بخشی و معرفت افزایی اشاره و عنوان کرد: دشمن درصدد است جلسات مذهبی از سمت عقلانیت به‌سوی احساسی شدن برود.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار