11. شهريور 1394 - 17:03   |   کد مطلب: 7256
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در همايش استاني ستاد ساماندهي شئون اسلامي همدان اظهار كرد:هویت فرهنگی ما ریشه در مناسبت‌های مذهبی دارد.
هویت فرهنگی ما ریشه در مناسبت‌های مذهبی دارد

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اهمیت و جایگاه مناسبت‌های مذهبی، تصریح کرد: هویت فرهنگی ما ریشه در مناسبت‌های مذهبی دارد و اهمیت و جایگاه این موضوع به حدی است که خداوند متعال والاترین جایگاه را برای دعوت‌کنندگان دین در نظر می‌گیرد.

وی گفت: فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی  از سال ۷۰ آغاز و در سال ۸۶ شورای انقلاب فرهنگی مصوبه آن را به سازمان تبلیغات ابلاغ کرد.

دشتکی افزود: از سال ۸۸ این ستاد در استان همدان تشکیل شده و تاکنون ۲۰۵ جلسه در استان برگزار شده که ۴۳ جلسه استانی و ۱۶۲ جلسه شهرستانی بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مصوبات مورد توجه در استان‌ها و شهرستان‌ها ساماندهی تبلیغات محیطی در حوزه فرهنگی و دینی بوده است، گفت: تبلیغات محیطی در حوزه فرهنگی و دینی بی‌ سر و سامان است که آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و دینی را به دنبال خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری همایش تبیین جایگاه برنامه های مذهبی ، استانداردسازی حوزه فعالیت‌های دینی ، موردتوجه قرار دادن محورهای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی دانست و افزود:در این راستا چند موضوع از اهمیت ویژه ای بر خوردار است از جمله اینکه:

-سیاست گذاری و برنامه ریزی و استاندارد سازی حوزه فعالیت های فرهنگی دینی و مهندسی امور فرهنگی دین منطبق با اهداف اسلام و انقلاب باشد.

-به نسل جوان به عنوان مخاطبین اصلی فعالیت ها توجه شود.

-فعالیت های ستاد شئون که به سایر مناسبت ها تعمیم داده شده است تقویت شود.

دشتکی اضافه کرد: در بحث افزایش مشارکت های مردمی و فراهم سازی مقدمات و انسجام مراسم های مذهبی کار های موثری در استان انجام شده است.

دشتکی با اشاره به عظمت و عزت جبهه حق ملت ایران در جهان، گفت: پذیرش انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی به دلیل هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: افزایش مشارکت‌های مردمی، همگرایی و انسجام مذهبی، تقویت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت‌های مردمی و تعمیم فعالیت‌های ستاد از بررسی آسیب‌ها در فرهنگ عاشورایی به سایر مناسبت‌ها از رویکردهای این برنامه است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار