11. شهريور 1394 - 6:34   |   کد مطلب: 7239
رییس جهاد دانشگاهی همدان گفت: در کتاب «دختر شینا» توکل و ایمان به خدا موج می‌زند.این کتاب بیانگر عبادت و ایمان به خدا، نجابت، پایبندی به خانواده، از خود گذشتگی، تربیت صحیح فرزندان در شرایط سخت و همچنین صرفه‌جویی بوده که متاسفانه در خانواده‌های امروز به ندرت یافت می‌شود.
«دختر شینا» از چه سخن می‌گوید؟

به گزارش شبنم ها، به نقل از نامه نیوز، اکبر اسدی در جلسه ستاد برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «دختر شینا» در سطح دانشگاه‌های استان، اهمیت این کتاب را در پرداختن به شخصیت اصلی داستان یعنی همسر شهید حاج ستار ابراهیمی دانست و افزود: کتاب «دختر شینا» بیانگر عبادت و ایمان به خدا، نجابت، پایبندی به خانواده، از خود گذشتگی، تربیت صحیح فرزندان در شرایط سخت و همچنین صرفه‌جویی بوده که متاسفانه در خانواده‌های امروز به ندرت یافت می‌شود.
او کتاب «دختر شینا» را کتابی واقعی و به دور از تخیل خواند و اظهار کرد: در این کتاب رشادت‌های اعضای یک خانواده در مواجهه با دفاع مقدس به صورت غیرمستقیم نمایان شده است و همه ما به عنوان متولیان فعالیت‌های فرهنگی وظیفه داریم در جهت ترویج این سبک زندگی در بین جوانان امروز به‌ویژه دانشجویان تلاش کنیم چراکه انقلاب مسیری طولانی و پرفراز و نشیبی را طی کرده و برای رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) راهی طولانی در پیش دارد.

اسدی با تاکید بر اینکه در انجام فعالیت‌های فرهنگی باید با دل و جان کارها انجام شود، گفت: هیچ فعالیت فرهنگی اثرگذاری را فقط با بخشنامه نمی‌توان به نسل جوان به‌ویژه دانشجویان قبولاند و باید از ابزارهای مختلفی برای نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در سطح دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی همدان همچنین خواستار برگزاری جلسه نقد کتاب «دختر شینا» در پایان این مسابقه در دانشگاه‌های استان شد و اضافه کرد: با برگزاری نشست‌های نقد کتاب اثرگذاری موضوع بیش‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه بزرگ کتابخوانی «ختر شینا» آذرماه سال جاری در سطح دانشگاه های استان همدان به همت جهاددانشگاهی استان همدان برگزار خواهد شد.

کتاب «دختر شینا» خاطرات «قدم خیر محمدی کنعان» است که به کوشش بهناز ضرابی‌زاده گردآوری شده است. این کتاب، روایت خاطرات همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید. قدم خیر محمدی کنعان در حالی که تنها 22 سال داشت همسرش به شهادت رسید و از آن زمان و با وجود پنج فرزند، ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار