23. آذر 1398 - 15:59   |   کد مطلب: 7125
موز برنامه ی غذایی شما را کامل می کند. میزان فیبر موجود در این میوه ی خاص، این آب میوه را به یک نوشیدنی پرمایه تبدیل کرده است.
 کاهش تهوع صبحگاهی با خوردن این نوشیدنی بی نظیر

به گزارش  شبنم ها  به نقل از دکترسلام؛ فیبر موجود در این نوشیدنی علاوه بر تنظیم دستگاه گوارش، برای کسانی که برنامه ی غذایی لاغری دارند هم مفید است. مصرف میوه های سرشار از فیبر باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی کنید و مدت طولانی تری سیر بمانید و این به کاهش وزن شما کمک می کند.

این نوشیدنی بسیار مغذّی است و منبع عالی برای افزایش انرژی شما است.  فرقی نمی کند که به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن متعادل باشید؛ این نوشیدنی گرمسیری شما را به هدف تان می رساند.

این نوشیدنی لطیف برای درمان یبوست و کاهش سوزش معده مفید است. این نوشیدنی خوش طعم برای زنان باردار هم مفید است. مواد مغذّی موجود در موز می توانند تهوّع صبحگاهی زنان باردار را کاهش دهند.

اگر زندگی پراسترسی دارید، به راحتی می توانید با نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی آرامش بخش، فشارهای روزانه ی خود را برطرف کنید. موز حاوی تریپتوفان است؛ تریپتوفان ماده ای است که مسئول تولید سروتونین در بدن است. سروتونین یک هورمون نشاط آور است که اعصاب شما را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد.
موز پتاسیم بالایی دارد و به همین جهت، خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد. بنابراین، یک لیوان از این نوشیدنی به سلامت قلب هم کمک می کند.

موز به دلیل داشتن پتاسیم، برای کلیه ها و استخوان ها هم مفید است. دانشمندان می گویند که پتاسیم دفع کلسیم موجود در ادرار را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال ایجاد سنگ کلیه را کم می کند. علاوه بر این، دفع کمتر کلسیم خطر پوکی استخوان را هم پایین می آورد.

نوشیدن آب موز راه بسیار خوبی برای حفاظت از دستگاه گوارش است و از داروهای شیمیایی هم بسیار ارزان تر است. پس، با نوشیدن یک لیوان آب موز در روز، پتاسیم مورد نیاز بدن خود را به آن برسانید و سالم و خوش اندام بمانید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار