17. مهر 1399 - 5:06   |   کد مطلب: 7087
فاطمه رهبر در نخستین همایش نجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی
معرفی الگوی ارزشمند به زنان جهان، وظیفه امروز ما است
فاطمه رهبر، گفت: امروز وظیفه ماست که به زنان جهان الگویی ارزشمند ارائه کنیم و با ارائه الگوی شایسته بتوانیم زنان را در کل جهان و جهان اسلام هدایت ویژه ای داشته باشیم و اگر مسئولیتی قبول می کنیم در راستای اصلاح جامعه باشد.
معرفی الگوی ارزشمند به زنان جهان، وظیفه امروز ما است

به گزارش  شبنم ها به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،  فاطمه رهبر اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی جهان اسلام، قبول مسئولیت های زنان در امور اجتماع می تواند، اصلاح امور جامعه در عرصه های گوناگون را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که در قوانین اسلامی افراد نسبت به تعالی خود و جامعه مشغول هستند زنان نیز به مواردی خاص تأکید شده قبول مسئولیت کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: در اندیشه اسلامی زنان و مردان در حقوق انسانی مشترک هستند اما ممکن است در مراحل اجرا و اقدام تبعیض صورت گیرد.

رهبر ادامه داد: حقوق زنان را می توان به حقوق فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و قضایی دسته بندی کنیم ، دیدگاه اسلام مبتنی بر فقه شیعه و نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران می تواند محور گفت وگو با کشورهای اسلامی در خصوص زنان و حقوق آنها باشد که این امر می تواند قدمی مؤثر در تدوین سند همکاری کشورهای اسلامی در مورد زنان باشد؛ این سند می تواند مبنای سیاست گذاری و قانون گذاری در امور زنان به حساب آید و بر مبنای دیدگاه اسلام زنان حق برخورداری از حیات شایسته، آزادی اندیشه، عدالت اجتماعی و تأمین امنیت روانی و عاطفی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنان مسلمان دارای حق سلامت جسم، بهداشت، سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت و اجرا در زمینه های گوناگون هستند و کسب و کار شرافت مندانه افزایش آگاهی در عرصه های مختلف و شرکت در فعالیت های اجتماعی، عبادی و ورزشی و تفریحی، پژوهشی و تولید از دیگر حقوقی به شمار می رود که زنان مسلمان از آنها بهره مندند.

وی بیان کرد: زنان مسلمان در مشارکت های سیاسی، سیاست داخلی و بین الملل و جهان اسلام،  سهیم بوده و باید حضوری فعال داشته باشند و با حضور خود در مجامع بین المللی و اسلامی در مورد مسائل زنان، حقوق کودکان مظلوم و محروم ، احقاق حق کنند.

رهبر بیان کرد: در مجامع بین المللی بحث و جدل در خصوص حقوق انسانی زنان وجود دارد و در مورد حقوق انسانی زنان که مبتنی بر دیدگاه غربی هست تلاش می کنند و برخی از کشورها تلاش می کنند با الگو برداری از دیدگاه غربی حقوق زن را به او برسانند.

دیدگاه اسلام در خصوص حقوق زنان و حقوق مشترک بین زن و مرد در موضوعات مختلف بسیار ارزشند و کامل ارائه شده است .

رهبر تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که به زنان جهان الگویی ارزشمند ارائه کنیم و با ارائه الگوی شایسته بتوانیم زنان را در کل جهان و جهان اسلام هدایت ویژه ای داشته باشیم و اگر مسئولیتی قبول می کنیم در راستای اصلاح جامعه باشد و تلاش کنیم در جهت تبیین سیره رضوی، معصومین و فرهنگ فاطمی و علوی که اینها زمینه ای برای انتظار و مهدویت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار