22. مرداد 1394 - 6:30   |   کد مطلب: 6914
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ساماندهی زنان کارتن خواب از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد.
نماینده ساوه بر ضرورت ساماندهی زنان کارتن خواب تاکید کرد

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری ایرنا، دفتر نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی شهلا میرگلوبیات افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد دولتی که در این حوزه فعال است می تواند این موضوع را پیگیری کند تا سازمان هایی که وظیفه ساماندهی زنان کارتن خواب را برعهده دارند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
وی با انتقاد از نبود سامان سرا برای نگهداری از زنان کارتن خواب تصریح کرد: بانوان کارتن خواب نیاز به سامان سرا و محیط هایی امن برای رها شدن از کارتن خوابی دارند لذا مسوولان مربوطه باید به صورت جدی، مشکلات زنان کارتن خواب را برطرف کنند.
میرگلوبیات خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اکثر کارتن خواب ها معتاد هستند باید پس از جمع آوری این افراد و فرستادن به مراکز ترک اعتیاد و با فراگیری آموزش لازم زمینه های اشتغال برای آنان فراهم شود ولی مسوولان مربوطه برنامه بلندمدت برای ساماندهی زنان کارتن خواب جامعه ندارند و با برنامه کوتاه مدت و مقطعی این افراد را جمع آوری و بعد از چند روز دوباره در سطح شهر رها می کنند.
وی ادامه داد: بهتر است برای سهولت در ساماندهی این قشر وزارت کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی با سازمان بهزیستی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مسایل و مشکلات فرهنگی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، طلاق و مشکلات اقتصادی را از عوامل گرایش زنان به سمت مواد مخدر و کارتن خوابی عنوان کرد.
ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی و از شهرها و مناطق باستانی بازمانده از دوره ساسانی است که از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار