8. آذر 1398 - 23:47   |   کد مطلب: 6837
متخصص زنان و زایمان بیان کرد:
علل سقط های مکرر
متخصص زنان و زایمان گفت: پولیپ های رحم به عنوان یک بیماری شایع میان زنان بدون علت و گاهی هم به خاطرمسایل ژنتیکی ایجاد و موجب خونریزی های غیر طبیعی می شود که از لکه بینی تا خونریزی های شدید متفاوت است.
 متخصص زنان وزایمان ، پولیپ رحم ، بیماری زنان ، سونوگرافی واژینال ، دهانه رحم ، سقط مکرر ، نازایی

 به گزارش شبنم ها به نقل از شفا آنلاین، دکتر شهره بهروزی  اظهار کرد: پولیپ های رحم در سنین باروری یعنی از 18 تا 50 سالگی بروز می کند و سایزهای متفاوتی از 3 میلی متر تا 6 سانت دارد .اما به طور کلی مهم ترین مشکل ناشی از این بیماری، خونریزی های غیر طبیعی است که منجر به شکایت بیمار و مراجعه به پزشک می شود.

به گفته وی تشخیص پولیپ های رحم با سونوگرافی واژینال یا سونوگرافی معمولی نیز امکان پذیر است و از طرفی دیگر امکان دارد که برخی پولیپ ها حین معاینه دیده شوند.

بهروزی تأکید کرد: در صورتی که پولیپ در دهانه رحم ایجاد شود هنگام مقاربت جنسی و اگر داخل رحم و حفره آندومتر باشد در زمان های بین دو قاعدگی خونریزی های غیر طبیعی میدهد که از خونریزی کم تا شدید و لکه بینی متغییر است.

وی درباره درمان پولیپ های رحم اظهار کرد: با هیستروسکوپی تشخیصی(با دوربین) داخل رحم دیده و پولیپ مشاهده و ریشه پولیپ توسط قیچی یا دستگاه های موجود نیز برداشته می شود، در صورتی که این دستگاه موجود نباشد با کورتاژ هم قابل تخلیه است.

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: این بیماری به طور معمول تا 98 درصد خوش خیم است ولی حتما برای جلوگیری از بروز بیماری های بدخیم باید تشخیص، نمونه برداری و پولیپ به طور کامل نیز برداشته شود.

وی با اشاره به این که بیماری منجر به نازایی و یا به طور شایع منجر به سقط های مکرر می شود  گفت: میزان شیوع آن میان خانم ها حدود 20درصد است و این میزان کم نیست و حتی بعد از یائسگی هم دیده می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار