12. مرداد 1394 - 9:43   |   کد مطلب: 6767
معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان:
همدان پایتخت جوانان جهان اسلام می‎شود
معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه همدان پایتخت جوانان جهان اسلام می‎شود، گفت: همدان فرصت تبدیل شدن به پایتخت جوانان جهان اسلام را دارد.
 همدان پایتخت جوانان جهان اسلام می‎شود

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، اسدالله ربانی مهر بعدازظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی مصوبه‎ای در زمینه انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام داشته که کشورهای ترکیه و ایران برای این موضوع انتخاب شده‎اند.

وی با بیان اینکه تاریخی بودن شهر و وجود فعالیت سازمان‎‌های مردم نهاد از مهمترین ملاک‎ها برای انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام است، گفت: در ایران 4 شهر اصفهان، مشهد، همدان و تبریز به عنوان شهرهای پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان پیش‌بینی شده‌اند.

وی با اعلام اینکه 20 برنامه در این زمینه آماده ارائه به وزارت ورزش و جوانان شده است، تاکید کرد: فعلا این موضوع نیازمند حمایت مالی نبوده و تنها نهادهای موثر در شهر از جمله شورای شهر و شهرداری باید حمایت خود را از آن اعلام کنند.

ربانی مهر با اشاره به اینکه سال 2015 از طرف یونسکو به عنوان سال میرسیدعلی همدانی معرفی شده است، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های موجود در حوزه گردشگری همدان می‏‌تواند به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 3 شهر پیشنهاد شده دیگر امتیاز کمتری در این زمینه داریم، عنوان کرد: اما با این حال رایزنی‎هایی برای انتخاب همدان به این عنوان انجام گرفته که امیدواریم در نهایت همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان معرفی شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان جز 5 استان کشور در زمینه سازمان‎های مردم نهاد است، بیان کرد: استان همدان در تاریخ 9 تا 12 شهریور ماه میزبان سمن‎های کشور است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار