11. مرداد 1394 - 0:58   |   کد مطلب: 6738
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۲۶ گروه همیار توسط زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی همدان تشکیل شده‌اند که با مشارکت یکدیگر به توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان برای کاهش وابستگی کمک می‌کنند.
 زنان سرپرست خانوار همدان در گروه‌های همیار توانمند می‌شوند

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، اکبر سوری  با بیان اینکه 70 نوع وظیفه و یک‌هزار فعالیت خدماتی برعهده سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: 158 هزار مددجوی پرونده‌دار زیر پوشش بهزیستی استان همدان وجود دارد که شامل مستمری‌بگیران و دریافت‌کنندگان خدمات جانبی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون خانواده‌های زیر پوشش رشد هشت درصدی داشتند، افزود: امسال 3 هزار و 83 خانوار زیر پوشش حمایت مستمر بهزیستی استان همدان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: همچنین 68 خانوار باز توان شده از چرخه حمایت بهزیستی استان خارج شدند که این حوزه نیز نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از افزایش 20 درصدی گروه‌های همیار در استان همدان خبر داد و گفت: 26 گروه همیار توسط زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است به طوری که این گروه‌ها با مشارکت زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی در راستای توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان و کاهش وابستگی فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: این گروه‌ها با دریافت حمایت مالی و معنوی از بهزیستی تشکیل می‌شوند و با فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب درآمد سبب خودکفایی زنان سرپرست خانوار می‌شوند.

سوری عنوان کرد: امسال یک‌هزار و 19 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار استان همدان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند که میزان بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ای 10 درصد افزایش یافته است و در مجموع یک‌هزار و 557 نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان زیر پوشش قرار گرفتن زنان و دختران سرپرست خانواره از بیمه اجتماعی روستائی 48 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: 231 نفر از دانشجویان عضو خانواده‌های زیر پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند که رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی یک مرکز اقامتی فرزندان بی‌سرپرست در امسال خبر داد و افزود: اکنون 10 مرکز قامتی فرزندان بی‌سرپرست در استان همدان وجود دارد که 95 فرزند یتیم و 38 فرزند بی‌سرپرست دانشجو در این مراکز نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال میزان تحویل فرزند خواندگی در استان همدان 26 درصد افزایش داشته است، گفت: 240 نفر از فرزندان نیز امدادبگیر مقیم خانواده هستند که میزان فرزندان تحت حمایت خانواده امسال 8 درصد افزایش یافت.

سوری افزود: ارائه خدمات اجتماعی سیار در 6 مرکز و در 6 شهرستان انجام می‌شود که میزان ارائه خدمات به مددجویان امسال 62 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر طلاق رتبه شانزدهم کشور را دارد، اظهار داشت: نرخ طلاق نسبت به ازدواج در کشور 5.2 درصد و در استان همدان 5.1 درصد است که نسبت به میانگین کشوری نرخ طلاق پائیین‌تر است.

مدیرکل بهزیستی همدان از کاهش 8 درصدی نرخ طلاق در استان خبر داد و گفت: هشت مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش وقوع طلاق در شهرستان‌های استان همدان فعال هستند که با ارائه مشاوره‌های تخصصی به طرفین طلاق زمینه صلح و سازش و آسیب‌شناسی اختلافات موجود را فراهم می‌کنند.

وی از ساماندهی کودکان خیابانی در استان همدان خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی 137 کودک خیابانی بر نقاط مختلف شهر شناسایی و توسط بهزیستی پذیرش شدند که از این تعداد 136 کودک با توانمندسازی تحویل خانواده‌های آنها شد و یک مورد نیز پذیرش در مراکز شبانه‌روزی انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار