7. مرداد 1394 - 14:05   |   کد مطلب: 6682
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان
توجه به رویکردهای مهارتی اولویتی برای اوقات فراغت جوانان
توجه به رویکرد های مهارتی برای اوقات فراغت جوانان مهمترین اولویت آموزش های فنی و حرفه ای خواهران در ایام تابستان است.
فنی حرفه ای,اوقات فراغت,تابستان,دوره های آموزشی

به گزارش شبنم ها، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان با اشاره به این که مرکز فنی و حرفه ای متولی اشتغال نیست به نوعی بنگاه آموزشی است گفت: کارآموزانی که در این برکلاس های آموزشی شرکت می کنند می توانند از طریق کسب این مهارت ها با توجه به علاقه واستعداد فردی وارد بازار کار شوند.

مریم صفی خانی افزود: سازمان فنی و حرفه ای با وجودی که متولی امر اشتغال نیست، همواره براین امر تاکید داشته که دوره های آموزشی را با توجه به نیاز جامعه و موضوع بازار کار برگزار نماید.

وی ادامه داد: افراد می توانند با گذراندن دوره های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای آموزش ها را در جهت اشتغال به کار بگیرند وی تصریح کرد: این هدف در صورتی محقق می شود که فرد با برنامه ریزی و به صورت هدفمند در کلاس ها حضور داشته باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان با بیان برخی رشته های آموزشی در این مرکز گفت: از جمله رشته هایی که در این مرکز به بانوان آموزش داده می شود، معرق کار شیشه به روش فیوزینگ، تراش سنگ های  قیمتی و نیمه قیمتی، متصدی لابراتوار عکاسی، نقش برجسته کاری روی سفال، پیکره تراش چوب، طراحی  دوخت و...است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی براساس تقاضا محوری کارآموزان بوده است گفت: این سازمان درجهت افزایش اشتغال جوانان تعاملی را با موسسه های کاریابی برقرار کرده و در صورت نیاز افراد واجد و شرایط  را به این موسسه ها  معرفی کرده  و جذب بازار کار می شوند.

 صفی زاده هدف از برگزاری دوره های آموزشی ویژه خواهران را ترویج مهارت آموزی در بین بانوان درمسیر توانمند سازی زنان در عرصه کار و اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده بیان کرد و افزود: این دوره ها به صورت رایگان برای بانوان علاقه مند به مهارت های فنی و حرفه ای و به صورت ثبت نامه اینترنتی در طول سال برگزار می شود.

وی تصریح کرد: توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان مهمترین برنامه این اداره در ایام تابستان است و به همین منظور این سازمان اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت، خاص ایام تابستان در برخی رشته ها ویژه بانوان نموده است .

وی افزود: در پایان دوره به مهارت آموزانی که در آزمون پایان دوره شرکت نموده و در آزمون کتبی و عملی موفق به کسب نمره لازم شده اند گواهینامه مهارت اعطا می گردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار