5. مهر 1399 - 9:41   |   کد مطلب: 6638
یک مشاور و روانشناس گفت: بعد از اعلام نتایج کنکور در صورت قبولی و عدم قبولی، فرزندتان را قضاوت نکنید و بگذارید با شرایط موجود کنار بیایند.
فرزندتان را بعد از کنکور قضاوت نکنید / کنکور تنها بخشی از زندگی است

به گزارش شبنم ها، زهرا زرین مراد با اشاره به اینکه کنکور عبوری موقتی است اما  شخصیت افراد دائمی است، اظهار داشت: والدین باید سعی کنند در صورت قبول نشدن فرزندشان در کنکور آنها را تحقیر نکنند و به آنها دلگرمی دهند که حتما در سال آینده موفق خواهند شد.

وی افزود: هرگز به محض اعلام نتایج و عدم قبولی داوطلب او را تحت فشار قرار ندهید، قضاوت نکنید و بگذارید داوطلب چند روزی با خود خلوت کن والدین باید پس از گذشت چند روز از اعلام نتایج کارنامه فرزند خود را مرور کرده و نقاط قوت و ضعف او را با نرمی  مطرح کند و در صورت ضرورت به مشاوره تحصیلی نیز مراجعه کنند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: ارزیابی مقایسه‌ای که بر اساس آن یک نفر را با دیگری یا دیگران مقایسه می‌کنند، رفتار نادرستی است که موجب تحقیر شخصیت فرد می‌شود.

وی اضافه کرد: قبولی در دانشگاه همه زندگی نیست بلکه بخشی از زندگی است و والدین باید فرزندان خود را تشویق کرده و به آنها بگویند که شخصیت آنها فراتر از موفقیت در کنکور سراسری است.

زرین مراد یادآور شد: نباید علت عدم قبولی را جستجو کرد، ابتدا باید مسئله از نظر هیجانی رفع شود و سپس موضوع را بررسی کرد.

وی، همچنین خطاب به واوطلبان کنکور نیز اظهار داشت: ممکن است در مسیر زندگی ما اتفاقاتی بیفتد که ما در آن لحظه احساس کنیم که زندگی ما را به هم زده و ما را از رسیدن به اهدافمان بازداشته است، اما بعدها و شاید پس از گذشت سال ها متوجه می شویم که آن اتفاق به ظاهر تلخ، به نفع ما بوده است.

این مسئول حوزه بهداشت روان ادامه داد: افسوس خوردن موجب ایجاد ناامیدی، و ناامیدی موجب افسردگی و عدم اعتماد به نفس در ما می شود و موجب می شود تا در تمامی شرایط به نداشته ها فکر کنیم و نتوانیم داشته هایمان را ببینیم.

زرین مراد بیان داشت: دختران در مقایسه با پسران وضعیت حساس‌تری دارند و بهتر است والدین در برخورد با فرزندان دختر خود توجه ویژه‌ای داشته باشند

وی در پایان تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که همه داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند این است که کنکور، یک آزمون جمعی است و نه فردی و تلاش و نمره کنکوری ها با تلاش و نمره بقیه داوطلبان در آن سنجیده می شود، پس داوطلبان بدون توجه به افکار منفی و ناراحت کننده، از این اوقات فراغت استفاده کرده و همه همت، تلاش و فکر خود را برای سال آینده و کنکور 95 متمرکز کنند.
انتهای پیام/

منبع: زنگ اول

دیدگاه شما

آخرین اخبار