14. تير 1394 - 15:12   |   کد مطلب: 6409
مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهر همدان:
سایه سنگین سکون در مباحث علمی کشور
مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهر همدان گفت:یکی از مشکلات اساسی در حوزه پژوهشی و افت علمی کشور ،عدم توجه مباحث علمی و پژوهش محور است.
سایه سنگین سکون در مباحث علمی کشور

نرگس نور الله در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار شبنم ها در خصوص سخنراني رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار بيش از هزاران نفر از استادان و اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاههاي سراسر کشور، اظهار کرد: يکي از نکات سخنان ايشان توجه به روند رشد علمی کشور است که انتظار می رفت رشد سریعتری را داشته باشد.

  این استاد دانشگاه ادامه داد: بحث رکود که اکنون در جامعه  شاهد آن هستیم در بحث اقتصادی و توسعه زیر ساخت ها و ... در بحث علمی هم  رسوخ پیدا کرده است و آن شکوفایی و هیجانی که قبلا وجود داشت الان کمرنگ تر شده است.

وی با استناد به فرمایشات رهبری افزود: اکنون سکون در جامعه در مباحث علمی سایه انداخته است.

نورالله زاده در رابطه با تصویب بودجه 4 درصدی  فضای پژوهشی و تحقیقات  گفت: تصویب این بودجه در صورت تحقق نه تنها کم نیست بلکه بسیار خوب است. 

وی تصریح کرد:یکی از مشکلات اساسی در حوزه پژوهشی و افت علمی کشور ،عدم توجه مباحث علمی و پژوهش محور است چرا که متاسفانه در مباحث تحقیقی  بیشتر به بحث سرعت اهمیت داده می شود و این در حالی است که اگر انجام  این تحقیقا به صورت علمی و واقعی پژوهش محور باشد  ممکن است مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد اما این موضوع در بحث اجرا جبران خواهد شد .

مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهرهمدان،ارتقا سطح علمی  کشور را وظیفه اصلی دانشگاه ها دانست و افزود: وظیفه دانشگاها است که فضای علمی کشور را با فعال کردن  معاونت های علمی و پژوهشی و... تحقق بخشند و به طور کلی نقش دانشگاهها در فضا های پژو هشی باید پرنگ تر شود .

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص بحث بورسیه دانشگا ها گفت:اگر خطایی اتفاق  افتاد مسئولین  ابتدا سعی کنند راه اصلاح و برخوردش را پیدا کنند نه اینکه با رسانه ای کردن آن موضوع  قبح و زشتی آن خطا را از بین ببرند و را را برای دیگر متخلفین هموار کنند .

وی ادامه داد : ما باید ملاک عمل داشته باشیم  و با متخلفین به صورت جدی در هر دولتی برخود شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار